• Sommars

33 år och saknar vänner

Hej! Skriver nu ngt som är aningen pinsamt men dagens sanning. Jag har inte direkt några vänner att umgås med? Har 4 st nära vänner men vi hörs av via sms men vi ses sällan. Dom har fullt upp med sitt och bor inte i samma stad. Jag vill träffa nya människor! Hur gör man det som vuxen? Jag är en tjej som gillar mode, barn och hitta på roliga saker men är mkt ute efter en simpel fika. Jag har sambo...hus..hund...2 barn och ett jobb.

• Svar på tråden 33 år och saknar vänner
  • Treansresa

Jag funderar på samma sak. Hur man går till väga för att träffa vänner. Flyttade till en ny stad för snart 6års sedan och känner mig fortfarande ensam.

• Kjell2

Aktivera sig i någon trevlig förening.
    Bjuder i grannar, kollegor och andra ytliga bekanta på adventsfika
    Hänger med alla aktivitet som ordnas på jobb och liknande
    Gå en kurs

• Sommars
    Kjell2 skrev 2016-12-04 14:48:09 följande:

Aktivera sig i någon trevlig förening.

Bjuder i grannar, kollegor och andra ytliga bekanta på adventsfika

Hänger med alla aktivitet som ordnas på jobb och liknande

Gå en kurs

Jag går faktiskt en kurs och fått iaf 2 nya bekantskaper men blir inget mer än så. Jag själv får nog också bjuda till men det känns lite pinsamt att fråga om den andra personen vill ta en kopp kaffe tex. Jag vet inte varför jag känner så för jag själv skulle bli glad om ngn frågade. Alla har så fullt upp med sitt upplever jag så jag vill inte besvära...
  • Medlemina

Hej! Men oj, skriver du om mig?! ;)

Min situation är i princip EXAKT som din!

Jag:

33 år, tjej, 2 kids sambo och hus, har jobb och älskar mode! Jag flyttade ifrån mina vänner och familj och bor nu över 50 mil ifrån vännerna, och med ett litet hav emellan så det är inte direkt så att man kan sätta sig på tåget en fredag och bara åka och hälsa på...

Anyways, vart bor du då? Jag hoppas nu såklart att du bor nära mig men oddsen brukar inte vara så stora för det :s

Allt gott!

• Sommars

Jag bor i närheten av Örebro! Själv då? Nej precis....är ju inte bara åka heller när man har barn o så. Har du ngn hobby ?

• Mooomin

Samma här! Jag vet inte riktigt vad som hänt, men helt plötsligt är jag helt ensam. När jag blev gravid så blev min telefon helt tyst. De vänner som oxå har barn bor i en annan stad (jag har flyttat). Jag brukade vara väldigt social men det känns som att något händer när man kommer upp i denna ålder (34)!?

• Sommars
    Mooomin skrev 2016-12-04 19:40:27 följande:

Samma här! Jag vet inte riktigt vad som hänt, men helt plötsligt är jag helt ensam. När jag blev gravid så blev min telefon helt tyst. De vänner som oxå har barn bor i en annan stad (jag har flyttat). Jag brukade vara väldigt social men det känns som att något händer när man kommer upp i denna ålder (34)!?

Tycker jag ser massa folk som umgås när.man kollar på Instagram o fb. Jag känner mig ensamstående i världen ibland... alls har fullt upp med sitt. Men man får väl försöka gå ngn kurs eller börja träna men det är ju inte som när man är liten och går fram till vem som helst o frågar om man ska leka? *skratt* var bor du? Umgås du och din partner med n0gra?
  • Mooomin
    Sommars skrev 2016-12-04 20:29:19 följande:

Tycker jag ser massa folk som umgås när.man kollar på Instagram o fb. Jag känner mig ensamstående i världen ibland... alls har fullt upp med sitt. Men man får väl försöka gå ngn kurs eller börja träna men det är ju inte som när man är liten och går fram till vem som helst o frågar om man ska leka? *skratt* var bor du? Umgås du och din partner med n0gra?

Jag vet, jag ser det oxå. Och de få jag umgås med lite då och då har typ alltid fullt upp.

Problemet för mig är att jag tränade jämt förut, nästan varje dag, det var väl mest där mina vänner och mitt umgänge fanns, så när jag blev gravid så slutade folk höra av sig. (Gravid=kunde inte träna/gå pga foglossning)

Jag bor i Uppsala, svår stad att komma in i om man inte är härifrån. Nja, vi har ett väldigt litet umgänge med andra, det är lite då och då bara..
  • Mizzys

Hej! Du är inte ensam om att känna så.

Jag är också 33år och har haft två nära vänner, känns som att vi växt ifrån varandra och vårt förhållande är mer ytligt idag. Är väldigt ledsen över detta och jobbigt att känna att man inte har så mycket gemensamt längre.

Det är svårt stt hitta nya vänner. Jag hade också velat hitta nya vänner att umgås med även parvänner.

Det blir ju lite svårare ju äldre man blir

, är gift och har ett barn.

Svar på tråden 33 år och saknar vänner