Inlägg från: LillahjärtatärJag |Visa alla inlägg
  • LillahjärtatärJag

    Följas åt i resan mot ett +

    HappyHome skrev 2016-12-06 19:10:19 följande:

    Vilket bra initiativ! Glad
    Jag är också gärna med! BIM den 19:e, tredje försöket här. Vi är i 35-års åldern och har inga barn sedan tidigare.


    Välkommen :)  kollar du ÄL eller kör på? 

    Gör ni några förberedelser allihopa? Jag tar folsyra och försöker gå ned lite i vikt. Min man äter zink och folsyra och försöker minska på nikotinet iaf :) 
  • LillahjärtatärJag
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-06 19:13:40 följande:
    Haha nä de e du verkligen inte. Ja men man kan nog bli lite stressad , de tror ja nog. Men ju mer.man stressar upp sig desto mer tär det tror ja..

    Men de e ju lätt att tänka , "tänkt på annat" .. ja vet inte hur många gånger ja fått höra det..

    Ja håller tummarna för er med. Alla härinne
    Ja, första barnet var ju ej planerat så har aldrig gjort detta innan men vetskapen att nu vill jag bli gravid! och det är klart, man längtar ju varje gång :)

    men rent realistiskt så är väl genomsnittet 1 år och då om man är aktiv :) 
    Sen påverkar ju ägglossning av övervikt har jag läst, men jag har alla symtom varje månad så ska se om ÄL stickorna håller med :) 
  • LillahjärtatärJag

    Hej alla!

    Hittills inget plus på ÄL stickorna ...ngn som har erfarenhet av gravidkollens egna stickor, är de bra? 

    Har ÄL flytningar så borde ju va snart....

    Hur går det för er? 

  • LillahjärtatärJag
    AlexandraR skrev 2016-12-12 11:32:53 följande:

    Jag vill vara med ???? Är 26 år och vi försöker få till vårt tredje barn. Vi har håller på i fyra månader nu.


    Välkommen! 

    mysigt med nummer 3 :) 
  • LillahjärtatärJag
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-12 16:46:48 följande:
    Hehe ja det är det verkligen. Dom är 5 o 7 år så börjar bli lite sugen på en liten.. dessa två här hemma vill inte ligga o gosa längre

    Men dom undrar om man kan beställa en lillebror ? ;)
    hahaha min dotter har önskat sig en lillasyster i julklapp :O 
  • LillahjärtatärJag

    Spännande! håller tummarna att ni får plus på era bim :) 

    Själv får jag bara svagas streck på äl stickorna men har ju mensvärk som attans så... 

  • LillahjärtatärJag
    johanna82 skrev 2016-12-13 20:56:42 följande:

    Åh jag vill jättegärna följa er.

    Vi har försökt skaffa barn i flera år men inte lyckats än.

    Nu är min mens försenad och jag kunde inte hålla mig. Gjorde ett test men va 17 det kanske inte syns än ???? Håller tummarna nu ????


    Välkommen! Vad spännande :)  ett plus kan väl dröja lite, hur ger det? 

    Själv är min ÄL över så nu är det bara att vänta in bim...
  • LillahjärtatärJag
    anna7607 skrev 2016-12-16 09:10:31 följande:
    Det gjorde min son när han va tre. Jag förklarade att tomten kan ju inte ha en bebis i säcken. Då titta han på mig och sa.. Han kan ju ta den med sig i en bur. Haha
    haha va gulligt! :)
  • LillahjärtatärJag

    Här går man och väntar och antar på bim! 

    hur går det för er andra? :) 

  • LillahjärtatärJag
    anna7607 skrev 2016-12-22 07:48:35 följande:
    Min mens kom fyra dagar sen... nu blir de försök nr 20...
    beklagar :( va tråkigt! Har ni fått hjälp utifrån än? 
  • LillahjärtatärJag
    anna7607 skrev 2016-12-23 09:31:56 följande:
    Tack vare att jag kan bli gravid ska det gå ett år efter mf innan man får hjälp om man inte blir gravid igen. Tre mf för att få den hjälpen. Så drygt. Fick mf julafton förra året och på bröllopsresan 15 maj. Så det är bara att försöka själva så länge.
    Jag trodde det räckte med att man försökt i 1 år :( 

    Jag hoppas att ni får ert plus och att det går bra nästa gång <3
  • LillahjärtatärJag
    Lillafisfia skrev 2016-12-24 11:07:32 följande:

    Nä nu är ja förvirrad, har ÄL runt 29/12 och BIM 12/1. Har sedan i onsdags haft bruna flytningar, inte hela tiden utan nån eller två gånger / dag. Lite i trosan eller på papperet. Känt lite molande värk vid några tillfällen. Tagit ÄL-test igår och idag med ljusare sträck båda gångerna. Vad är detta???


    Kan det va ÄL på g? 
  • LillahjärtatärJag

    Hej alla!

    Jag tog ett gravtest igår på kvällen på BIM- 3 och det blev positivt! ganska svagt men ett streck :) så jag antar att det är positivt?

  • LillahjärtatärJag
    AlexandraR skrev 2016-12-28 11:15:35 följande:

    Tjejer! Min sambo är iväg i två veckor och tävlar. Idag har jag ÄL (kör äl-test). Vi hade sex natten till juldagen dvs för fyra dygn sen. Vad tror ni? Är det helt kört? Blir helt knäpp av bebisverkstaden.


    spermier kan väl leva upp till 5 dygn inuti men vet ej om det är vanligt...? håller tummarna!
  • LillahjärtatärJag
    tvåsmåunderverk skrev 2016-12-28 11:56:21 följande:

    Hej! Får man vara med här? :D
    Första försöket på fjärde barnet! BIM 9/1 ungefär!


    spännande! hur gamla är dina barn? :) 
  • LillahjärtatärJag
    tvåsmåunderverk skrev 2016-12-28 12:53:27 följande:
    Dom två stora är 3 år och minsta fyller 1 år på måndag! :)
    låter intensivt hihi :) 

    jag har tvillingar i släkten så hade vart lite kul! tror jag :) har precis plussat så får se hur många det är om ett par veckor
  • LillahjärtatärJag
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-06 15:11:17 följande:

    Tog ett test igår och ett idag, jag är gravid! :)


    Grattis! jag är i vecka 7 nu :) 

    håller tummarna för er andra! 
  • LillahjärtatärJag
    zandris skrev 2017-01-09 18:00:58 följande:

    Blev nog ingenting denna gången misstänker jag. Vaknade upp med världens värsta mensvärk :'( Är inte beräknat BIM riktigt än men min mensvärk brukar komma innan mensen så känns inte hoppfullt nu :'(


    kan det inte vara växtvärk då? håller tummarna!!
  • LillahjärtatärJag
    Maria25 skrev 2017-01-09 19:38:45 följande:

    Hej! 

    Jag och sambon har försökt bli gravida i 2 år utan resultat. Vi är 24 år och har inga barn sedan tidigare. Har tänkt försöka 6 månader till innan vi går vidare och söker hjälp. Men hänger gärna på här, för denna längtan och undran gör en minst sagt knäpp. 


    Lycka till! <3 
Svar på tråden Följas åt i resan mot ett +