• Ammyloulou

Vi med BIM 23-25 dec!

Hej Alla!

Gjorde en lite snävare BIM-tråd för oss med BIM mellan 23-25 december. De blir snabbt så fullt i de andra trådarna så därför tänkte jag att det vore roligt att hänga ihop ett litet mindre gäng. Jag är rätt säker på att jag hade ÄL i helgen och vi har kuttrat på ordentligt hehe! BIM är på julafton, snacka om drömmen att få lägga ett CB digital med veckoindikator i en liten julklapp till sambon. Jag är 28 år och sambon 30 år och det här är vårt allra första försök. HOPPAS HOPPAS! vill ha massor av symtom nuuuuu. 

• Svar på tråden Vi med BIM 23-25 dec!
  • tomten12
    LeiaBus2010 skrev 2016-12-21 12:33:11 följande:

Jag blir helt förvirrad. Hade temphöjning idag från 36.4 till 36.7! Tänk om jag inte haft äl och det är dags för äl nu istället för mens?!?! Har bara tempat i en vecka så jag vet ju inte hur jag låg förut. Men har legat på 36.3 för ett tag sedan och även 37 är jag va på vc förra månaden. .. är helt förvirrad här.

Har sån jäkla molvärk sen snart 1 vecka tillbaka!! Trodde därför jag haft äl och närmade mig mens. Hade mensvärk som fasen i söndags så jag va riktigt dålig i magen... och nu är det ju snart bim. ..

WTF?

Ja, är det inte konstigt med alla dessa oregelbundenheter och märkliga saker som sker bara för att man försöker bli gravid? har man dem innan men inte tänker på det, eller är det tankens kraft som skapar oreda??

• LeiaBus2010
    tomten12 skrev 2016-12-21 12:37:52 följande:

Ja, är det inte konstigt med alla dessa oregelbundenheter och märkliga saker som sker bara för att man försöker bli gravid? har man dem innan men inte tänker på det, eller är det tankens kraft som skapar oreda??

Jag gjorde en egen tråd med lite mer info. Helt sjukt konstigt. Men det har säkert med saken att göra haha
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • tomten12

Hmm...Nu verkar det ha slutat blöda. Springer ju på toaletten som en tok förstås, men det kommer inget med kisset, och ingenting på pappret när jag torkar. 

WTF?

Mensen kommer väl med stormsteg här när som helst.. Just när man fått upp hoppet lite.

• LeiaBus2010
    tomten12 skrev 2016-12-21 12:59:30 följande:

Hmm...Nu verkar det ha slutat blöda. Springer ju på toaletten som en tok förstås, men det kommer inget med kisset, och ingenting på pappret när jag torkar. 

WTF?

Mensen kommer väl med stormsteg här när som helst.. Just när man fått upp hoppet lite.

För att hålla ditt hopp uppe så vet jag att man kan få en liten blödning när det är dags för mens för att kroppen inte hunnit registrera graviditet. Slutar blödningen snabbt eller är väldigt liten så är det oftast pga detta.

Min mamma hade mens som vanligt med min storebror och upptäckteupptäcktegrav först i 5e månaden när hon va 17 år Så man kan till och med ha mens under stita delar av graviditeten
  • tomten12
    LeiaBus2010 skrev 2016-12-21 13:05:46 följande:
    För att hålla ditt hopp uppe så vet jag att man kan få en liten blödning när det är dags för mens för att kroppen inte hunnit registrera graviditet. Slutar blödningen snabbt eller är väldigt liten så är det oftast pga detta.

Min mamma hade mens som vanligt med min storebror och upptäckteupptäcktegrav först i 5e månaden när hon va 17 år Så man kan till och med ha mens under stita delar av graviditeten
    Försöker att inte hoppas för mkt, även om jag självklart innerst inne inte gett upp förrän tant röd kommer i full fart.

Är mest att det är 5 dgr för tidigt, bim 26/12 som gör att jag börjar fundera.

Men får helt enkelt vänta och se vad som händer. Inget mer blod= nidis, mer blod=mens antar jag..
  • LeiaBus2010
    tomten12 skrev 2016-12-21 13:26:31 följande:

Försöker att inte hoppas för mkt, även om jag självklart innerst inne inte gett upp förrän tant röd kommer i full fart.

Är mest att det är 5 dgr för tidigt, bim 26/12 som gör att jag börjar fundera.

Men får helt enkelt vänta och se vad som händer. Inget mer blod= nidis, mer blod=mens antar jag..

Fast nidis kan du inte ha så nära bim. Det får man ju mellan 3-10 dagar när ägget fäster isf

Jag hoppas att det bara är din kropp som misstar sig
  • larssonc

Jag vet att ett äl test som inte är fullstarkt inte betyder att man är gravid. Men man blir liiite hoppfull när det ger ett tydligt utslag + en jämngraf som är olik tidiga månader. Testade äl test ett par dagar efter äl och dom testerna var svagare än detta. Bim på lördag. Åh så sur jag blir på kroppen om mensen kommer nu. Men det gör den väl säkert.. 

• LK84

Jag är nu bim -5, hade stickningar i vänster äggledare i måndags och svaga känningar i går. I dag under träningen fick jag ett kraftig knivstick mitt i magen/livmodern, så kraftigt att jag kände att jag var tvungen att vlla lite. Efteråt hade jag fåt kraftig vit kladdig flytning. Någon som haft liknande?

Och grattis till alla ni som fått plus!!!

• tomten12
    LeiaBus2010 skrev 2016-12-21 17:48:33 följande:

Fast nidis kan du inte ha så nära bim. Det får man ju mellan 3-10 dagar när ägget fäster isf

Jag hoppas att det bara är din kropp som misstar sig

Jag är ju på 9 dgr efter ÄL Egentligen exakt i spannet för nidis...men tror inte på det då det har börjat blöda igen. Inga mängder men tillräckligt för att jag ska tappa hoppet. Kom mensen 5 dgr för tidigt är det ju 5 dgr mindre till ÄL nästa gång
  • LeiaBus2010
    tomten12 skrev 2016-12-21 21:35:37 följande:

Jag är ju på 9 dgr efter ÄL Egentligen exakt i spannet för nidis...men tror inte på det då det har börjat blöda igen. Inga mängder men tillräckligt för att jag ska tappa hoppet. Kom mensen 5 dgr för tidigt är det ju 5 dgr mindre till ÄL nästa gång

Jaha! En kort luthealfas med andra ord. Aj aj. Hoppas verkligen att det är nidis då!
Svar på tråden Vi med BIM 23-25 dec!