• MEE83

Bärbar dator under 5k

Du måste inte handla på de stora kedjorna, kolla t ex Dustin och Inet.

Nu spelar jag i princip inga spel själv längre, men du borde kunna få en dator som kan hantera både Starstable och WoW för kanske 3 000:-

Det krävs inge något jätteavancerat för att dom spelen skall funka helt ok.

Denna borde t ex duga. Nu 2 690 kr

ASUS E502SA Celeron 4GB 500GB

www.inet.se/produkt/1960139/asus-e502sa-celeron-4gb-500gb
  • MEE83
    Tornedalica skrev 2016-12-12 14:57:16 följande:
    Tack för tipset! Hade fått för mig att Celeron inte skulle vara tillräckligt men då kanske det blir billigare än vi hade kunnat gissa :)
    Det borde gå, om du är osäker är det bäst att höra av sig till försäljaren dock, dom borde väl ha koll. Jag spelar som sagt var inte spel i någon större omfattning(läs: nästan aldrig) så jag har 100% koll. Men jag har haft WOW installerat på en snarlik bärbar och då funkade det bra, om än ej på maxad upplevelse. Är man ingen gamer som vill maximera upplevelsen så borde det vara helt ok.
  • MEE83
    Anonym (asdf) skrev 2016-12-12 19:39:54 följande:

nej, köp inte en celeron! den kommer inte att räcka länge till henne. Satsa på en mer kraftfull processor om ni har utrymme i budgeten

Det kan nog vara bra, ja, nu använder jag inte denna, då jag har en kraftfullare bärbar och en rätt påkostad stationär rigg hemma, men specen på processorna är... Celeron 2,16 ghz.

Den klarade av ovanstående spel med normala grafikinställningar, då var det dock mest battlegrounds/arena, hade även Company of heroes+xpacs på den, men det är ju gamla/ej speciellt krävande spel, och jag spelar inte så mycket, det blir simcity och skylines ibland ;P... så det är rätt långt ifrån mitt expertisområde. Glad
Svar på tråden Bärbar dator under 5k