ledsen förälder
Mitt barn som går i skolan har en kompis som hen har lekt med i 2 år snart. På skoltid. Vi brukar ha kompisar hemma och eftersom de är jätte bra kompisar så har jag smsat föräldrarna många ggr och mitt barn frågar också barnets föräldrar om de kan leka efter skolan. Varenda gång har de fullt upp!! De får aldrig leka. Först tänkte jag att de kanske verkligen har mycket att göra men så ser man att barnet leker hos andra barn i klassen.
Nu sist tänkte jag ok, jag frågar om ett datum längre fram. Och då svarade hon inte alls . Inget svar.
Mitt barn är jätte ledsen och jag vet inte vad jag ska ge för förklaring. Mitt barn är väldigt social, smart och mogen för sin ålder. Verkligen ingen bråkig unge så jag ser inte ngn anledning till detta. Vi själva sticker inte ut på något sätt och är för övrigt väldigt engagerade i våra barns liv . Så jag förstår inte.
Jag skriver för att jag undrar hur ni hade gjjort och vad ni hade sagt till era barn. Själv har jag varit utfryst i min barndom och detta har påverkat mig som person enormt. Vill inte att det ska drabba mitt barn och jag är också rädd att jag blir så ledsen att min ångest går över till mitt barn. Jag låtsas att vara cool lugn men är verkligen inte det. :((