• Anonym (Kliv in)

Hade ni velat tillåta frivillig prostitution?

Alltså där kvinnan eller mannen som jobbar med det tar betalt av sina sexkunder i sin sexstudio, men där kunderna måste uppfylla en del fräschhetskriterier. Typ så. Hade det kunnat vara något?

• Svar på tråden Hade ni velat tillåta frivillig prostitution?
  • Anonym (Nej)

Jag säger nej. Detta eftersom det förmodligen inte skulle fungera så bra i praktiken utan att människor i samhällets lägsta skikt skulle bli utnyttjade och människohandel skulle bli ännu mer utbrett. Människor skulle sälja sin kropp för att ha råd att leva och på vägen förlora både självkänsla och självförtroende då många skulle tvingas att göra detta mot sin vilja.

• Anonym (Läsförståelse)
    Anonym (Nej) skrev 2016-12-14 17:48:20 följande:

Jag säger nej. Detta eftersom det förmodligen inte skulle fungera så bra i praktiken utan att människor i samhällets lägsta skikt skulle bli utnyttjade och människohandel skulle bli ännu mer utbrett. Människor skulle sälja sin kropp för att ha råd att leva och på vägen förlora både självkänsla och självförtroende då många skulle tvingas att göra detta mot sin vilja.

Det står helt tydligt FRIVILLIG i tråd namnet. Jag tycker att det självklart ska vara tillåtet att själv få bestämma över vad man gör eller inte gör med sin egen kropp. Sen finns det många invändningar och mycket man kan problematisra över. Men rent principiellt är jag för.
  • Anonym (Ja)

Det finns många tillfällen där jag tycker att det är ok.
    Tyvärr är det ju en massa människohandel, minderåriga och annat inblandat som gör att sexköp inte är tillåtet.
    Men det finns ett antal kvinnor och tjejer som gör det av egen vilja och det finns personer som har behov av att uppsöka dessa kvinnor och det tycker jag ska vara helt lagligt.

• Anonym (Nej)

Läste rätt. Men hur bevisar man att något är frivilligt?

• Anonym (asdf)
    Anonym (Nej) skrev 2016-12-14 18:38:16 följande:

Läste rätt. Men hur bevisar man att något är frivilligt?

Det skulle ju kunna sägas om alla arbeten
  • Anonym (asta)
    Anonym (Nej) skrev 2016-12-14 17:48:20 följande:

Människor som svälter får det knappast bättre genom att man berövar dem ett till sätt att tjäna pengar.

Vore det inte bättre att utrota fattigdom och misär istället??
  • Anonym (asta)
    Anonym (Ja) skrev 2016-12-14 18:16:33 följande:

Det finns många tillfällen där jag tycker att det är ok.

Tyvärr är det ju en massa människohandel, minderåriga och annat inblandat som gör att sexköp inte är tillåtet.

Men det finns ett antal kvinnor och tjejer som gör det av egen vilja och det finns personer som har behov av att uppsöka dessa kvinnor och det tycker jag ska vara helt lagligt.

Vad menar du specifikt med människohandel?
Svar på tråden Hade ni velat tillåta frivillig prostitution?