Hade ni velat tillåta frivillig prostitution?
Alltså där kvinnan eller mannen som jobbar med det tar betalt av sina sexkunder i sin sexstudio, men där kunderna måste uppfylla en del fräschhetskriterier. Typ så. Hade det kunnat vara något?
Alltså där kvinnan eller mannen som jobbar med det tar betalt av sina sexkunder i sin sexstudio, men där kunderna måste uppfylla en del fräschhetskriterier. Typ så. Hade det kunnat vara något?
det borde vara lagligt. det är världens äldsta yrke. vad folk gör me sina kroppar är upp till dom. Lagligt horeri minskar på människohandel o trafficking. och folk kan ha sina sjuka fantasier på en dom betalar istället för o fritt våldta. ja tyvärr drabbar detta också många par men de e ju inte horans fel . snarare partnern som har issues
Att man kan anta att en prostituerad hanterar x antal tusen kronor per dag i cash är en rånrisk, ja. Är det något som ska ingå i yrket eller hur tycker du att man ska planera och hantera det?
Men ska prostitution förbjudas för rånriskens skull? Hur menar du?
Det är 2016, inte 1996. Det finns massor med tillgängliga betalningsalternativ som är anonyma. Cash är inte kung längre.
Eftersom du förespråkar prostitution frågar jag dig om DU har tänkt på olika aspekter, t.ex. rånrisken, och hur den ska hanteras/minimeras. Som Nej-sägare har jag inte funderat så väldigt ingående, men det antar jag att du har gjort. Eller säger du bara Ja och tycker att staten ska lösa allt?
Jag förespråkar just att staten inte ska lägga sig i. Förstår inte hur du kan ha missuppfattat mig så brutalt.
Hur hanterar andra företagare och arbetsgivare rånrisken?
Självklart bör vuxna samtyckande människor få sälja och köpa sex. Staten ska ge fan i människors privatliv.
Ja, självklart. Och skatt är inte svårt att betala, om man vill/behöver, och man är lite lagom kreativ. Tyvärr, kan man väl säga, alla är inte bekväma med att halvljuga till myndigheter.
Javisst. Där jag bor är det förresten redan tillåtet (Holland). De prostituerade hyr sitt "arbetsrum". De har reglerade arbetsförhållanden och får pension. De har larmknapp. Finns även handfat där kunderna kan tvätta av sig.