• Ox2

Vi som ska knipa över nyår!

Väntar tredje i början/mitten på januari och även om jag är sjuk trött på att vara höggravid och orörlig vill jag ändå att bebisen stannar till 2017.

Tänkte att de kunde vara trevligt med en tråd där vi kan följas åt de sista 15 dagarna in i januari och till våra efterlängtade nytillskott kommer till världen :)

• Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!
  • annsjovisen
    Ox2 skrev 2016-12-19 12:18:28 följande:

Vi håller tummarna för januari! Du kan satsa på att vara första bebisen ut efter tolvslaget;)

Haha, yes, det är precis vad jag satsar på! Han kan få komma i takt med de sista hejdundrande fyrverkerierna några minuter efter tolv. :)
  • sommarbär

Hej alla tappra kvinnor!

Jag hoppar in här också, har bf 11/1 med nr 2. Känslan har dock varit att lillebror vill ut tidigare, så vi håller tummarna att han håller sig över nyår. Dessvärre har magen sagt ifrån det senaste dygnet, och har fått springa (nåja, vagga...) på toa i tid och otid, på samma sätt som den gjorde med första barnet. Men, jag hoppas att det bara är inbillning och inget som är på g på riktigt. :)

• franksmatte

Hoppar in här med, var beräknad först 3 januari men ändrades vid det stora ultraljudet vid v.20 till 29/12 alltså bara 9 dagar kvar. Är första barnet och vet inte riktigt vad jag skall känna efter om det är på g eller inte? Jag har bara haft mensvärk en gång och inte känt av några sammandragningar eller förvärkar. Men vi hoppas ju på ett -17 barn. Jag har fysiskt inget emot just nu att gå över tiden men det är denna eviga väntan på ett sätt vill man ju träffa lillen nu. Skall till barnmorskan imorgon för kanske sista gången, hon gissade på att jag antagligen skulle få en 4kg klump efter hur den hade växt, har legat lite i överkant på kurvan men nu i slutet stack den rakt upp. Skall bli spännande och se om den har fixerat sig eller inte imorgon.

• mkess
    Ox2 skrev 2016-12-19 18:28:43 följande:
    Haha ja man vet aldrig!

Den där oron blir man aldrig av med! Vi har visserligen gjort kub så några kromosomfel är jag inte jätte nojig över. Är mest rätt för att det ska hända något nu el vid förlossningen när man är så nära målet. Har tyvärr den del ex långt ut i bekantskapskretsen och de är inget man önskar någon...

Usch nu rycker vi upp oss! Positiva tankar, allt kommer gå bra och vi kommer få bebisar 2017;)
    Ja, åt helvete, det är ju ändå det värsta om något skulle gå fel nu såhär i slutet. :/ Vi har vi ju ändå valt att välkomna vilken bebis vi än får så är väl lite dumt då att noja över just vad vi får (när man kan noja över så mycket annat, haha ;)). Så länge man får sin bebis liksom! Så precis, positiva tankar!

Jag drack hallonbladste med dottern, förlorade väldigt lite blod och allt gick jättesmidigt med moderkaka och livmoder. Blödde dock fjesmängder i åtta veckor efteråt men var ju ingenting som störde. Så skulle absolut dricka igen! Nu rekommenderas det inte när man ska snittas så någon effekt borde det ju ha. Om inte annat är väl placebo nästan bra nog.
  • Ox2
    sommarbär skrev 2016-12-20 08:17:31 följande:

Hej alla tappra kvinnor!

Jag hoppar in här också, har bf 11/1 med nr 2. Känslan har dock varit att lillebror vill ut tidigare, så vi håller tummarna att han håller sig över nyår. Dessvärre har magen sagt ifrån det senaste dygnet, och har fått springa (nåja, vagga...) på toa i tid och otid, på samma sätt som den gjorde med första barnet. Men, jag hoppas att det bara är inbillning och inget som är på g på riktigt. :)

Haha vagga, ja det är ingen hög fart man håller just nu.

Vi hoppas lillebror stannar helst till 2017 men i alla fall så länge så ni slipper fira julafton på BB.
  • Ox2
    franksmatte skrev 2016-12-20 08:32:41 följande:

Hoppar in här med, var beräknad först 3 januari men ändrades vid det stora ultraljudet vid v.20 till 29/12 alltså bara 9 dagar kvar. Är första barnet och vet inte riktigt vad jag skall känna efter om det är på g eller inte? Jag har bara haft mensvärk en gång och inte känt av några sammandragningar eller förvärkar. Men vi hoppas ju på ett -17 barn. Jag har fysiskt inget emot just nu att gå över tiden men det är denna eviga väntan på ett sätt vill man ju träffa lillen nu. Skall till barnmorskan imorgon för kanske sista gången, hon gissade på att jag antagligen skulle få en 4kg klump efter hur den hade växt, har legat lite i överkant på kurvan men nu i slutet stack den rakt upp. Skall bli spännande och se om den har fixerat sig eller inte imorgon.

Det är svårt det där med när det är på g. Alla säger att "de känner du" samtidigt som alla förlossningar är olika.

Jag kom lätt undan första gången då både slemproppen och vattnet gick samma dag. Då visste man. Andra var klurigare! Inga känningar och ändå öppen 5cm bf+11. Då valde man att sätta igång mig. Jag har sagt hela denna graviditeten att hade jag inte redan varit på sjukhuset så hade jag fött i hallen och med mina efterförlopp vill jag helst slippa det...

Vi får se vad som händer denna gången. Men jag tycker i alla fall att det är väldigt roligt med förlossningar och att "leta" tecken på att det är på g!
  • Ox2
    mkess skrev 2016-12-20 09:32:46 följande:

Jag drack hallonbladste med dottern, förlorade väldigt lite blod och allt gick jättesmidigt med moderkaka och livmoder. Blödde dock fjesmängder i åtta veckor efteråt men var ju ingenting som störde. Så skulle absolut dricka igen! Nu rekommenderas det inte när man ska snittas så någon effekt borde det ju ha. Om inte annat är väl placebo nästan bra nog.

Det är mitt aber, efterförlopper! Första gången Manuel placentalösning, 2l blodförlust. Andra gången lossnade den efter att förlossningsläkare "skrämt" ut den på förlossningssalen ( hon gjorde i stortsätt samma som man gör under op bara att denna gången hade den delvis lossnar av sig själv), 700ml i blodförlust. Kommer inte ihåg hur mkt jag blödde efter mina förlossningar....

Tycker ändå att det gick så pass mkt bättre andra gången att det är värt att dricka!
  • sommarbär
    Ox2 skrev 2016-12-20 09:57:43 följande:

Haha vagga, ja det är ingen hög fart man håller just nu.

Vi hoppas lillebror stannar helst till 2017 men i alla fall så länge så ni slipper fira julafton på BB.

Nej, någon julafton på bb vägrar jag! Sambon säger att det bara är att knipa, det ska inte komma någon bebis före den 1/1 hehe.

Apropå att inte hålla hög fart så var jag ute på en promenad för några dagar sedan, och tyckte att jag traskade på rätt så bra, speciellt för att vara ganska så gravid... Ända tills en tant på 75+ någonstans gick förbi i ett tempo som jag inte hade en chans att hänga med i.
  • mkess
    Ox2 skrev 2016-12-20 10:13:40 följande:
    Det är mitt aber, efterförlopper! Första gången Manuel placentalösning, 2l blodförlust. Andra gången lossnade den efter att förlossningsläkare "skrämt" ut den på förlossningssalen ( hon gjorde i stortsätt samma som man gör under op bara att denna gången hade den delvis lossnar av sig själv), 700ml i blodförlust. Kommer inte ihåg hur mkt jag blödde efter mina förlossningar....

Tycker ändå att det gick så pass mkt bättre andra gången att det är värt att dricka!
    Läskigt! :O Men det verkar ju gå bättre och bättre för varje förlossning i alla fall, förhoppningsvis glider den ut av sig själv med ett par dl blodförlust denna gång! Något positivt med att moderkakan verkar sitta som berget för dig är väl att du har en moderkaka som gillar sitt jobb och tar det på största allvar i alla fall. Din bebis måste ha det väldigt bra där inne! ;)
Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!