• majamodale

15 årig passa ditt barn?

Hej!
    Jag är en 15 årig tjej som gärna sitter barnvakt, dock är jag yngst i hela släkten och har ingen kontakt med någon barnfamilj :( Har vaktat min kompis kusiner ett par gånger men det är väldigt sällan! Har varit och knackat på mitt gamla dagis och kollat om det är okej att jag sätter upp en lapp hos dom, och det var helt okejCool
    Men har iallafall en fråga till er föräldrar, skulle ni kunna tänka er att svara på en sådan annons? Är det värt att sätta upp den tycker ni?
    // En glad tjej!

• Svar på tråden 15 årig passa ditt barn?
  • Frontline

Absolut skulle vi kunna be en tjej på 15 år vara barnvakt om vi visste vem det var...

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • majamodale

Tack för ett snabbt svar! Grejen är ju bara att man inte riktigt vet vem jag är om man bara läser en annons, tänkte dock att det kanske känns tryggare att den sitter inne på dagis en på typ Ica. Men du skulle alltså kunna tänka dig att kontakta via en sådan lapp?

• LillaTjockaBertil

Jag skulle inte ha några problem att låta en 15-åring passa mina barn. Det jag däremot skulle ha problem med är att anlita en främling oavsett ålder så att sannolikheten att jag skulle svara på en sådan annons är väldigt liten.

• Frontline
    majamodale skrev 2016-12-17 01:53:19 följande:
    Tack för ett snabbt svar! Grejen är ju bara att man inte riktigt vet vem jag är om man bara läser en annons, tänkte dock att det kanske känns tryggare att den sitter inne på dagis en på typ Ica. Men du skulle alltså kunna tänka dig att kontakta via en sådan lapp?

Jag skulle gärna låta personen komma upp och träffa barnen innan, för via barnen ser men hur det fungerar

Här där jag bor har jag aldrig sett nån som vill vara barnvakt men skulle absolut kunna testa det om nån erbjöd sig det..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Bibbidi
    majamodale skrev 2016-12-17 01:53:19 följande:

De flesta städer brukar ja olika facebookgrupper annars, tex (nu hittar jag på ett namn för orkar inte kolla upp) de som bor i Karlstad kanske har skapat en grupp som heter "Karlstadsbor" och i den kanske de tipsar/skriver om olika saker som händer i staden. En del har ju skapat sälj/köp-sidor för sina städer också. Om du hittar en sådan för där du bor är ju annars en tanke att du kan lägga ut en liten "annons" i en sån grupp och se om någon nappar - då ser de ju direkt också vem du är. 

För att svara på din ts annars så hade jag nog haft det ganska svårt att ta in någon som jag inte kände som barnvakt. Men om du hade varit en bekant / barn till någon jag känner/känner till då hade jag nog kunnat tänka mig det om jag sett att du hade lagt upp en förfrågan om det. Men då hade du inte varit helt anonym för mig heller, men om jag inte visste vem du var alls så hade jag nog inte vågat det. 
  • Harvester

Skulle aldrig falla mig in att be en främling passa mitt barn oavsett ålder.

• Meriall

Beror på hur mycket du tar betalt och vilken sorts barn du är bekväm med, tror att det är bra att skriva i annonsen. För mig hade nog intrycket av den varit viktigare än din ålder.

• Carambolan

Skulle inte heller låta en främling passa mina barn, oavsett ålder. En idé kanske kan vara att du gör prao/praktik eller försöker få sommarjobb på förskolan och genom det lär känna både barn och föräldrar?

• zemer

En 15 åring kan absolut passa mina barn, problemet ligger väl i att jag aldrig skulle anlita någon jag inte känner.

• Maddi

Jag säger som andra, jag skulle inte låta någon jag inte känner passa mina barn. Om jag skulle behöva barnpassning och jag inte har någon annan skulle jag vända mig till någon typ av nanny bolag men inte via en annons på det sättet. 

• Trippelmamma76

Jag skulle inte låta en främling passa mina barn, och inte heller en 15-åring, utom ifall jag själv var hemma samtidigt, dvs att jag fick hjälp av personen i fråga med att se efter barnen så att jag lättare kunde få saker gjort i hemmet. Det skulle jag däremot vara beredd att betala för ifall jag inte hade möjligheten att få denna hjälp av släktingar etc.

Svar på tråden 15 årig passa ditt barn?