Anonym (skeptisk i kubik) skrev 2016-12-19 03:34:15 följande:
Lyxfällan är ju inte ett välgörenhetsprogram utan det ska vara "bra teve" i första hand. Att folk ställer upp är för mig en gåta men jag antar att de får ersättning av ngt slag(?). Deltagarna skriver förstås på ett kontrakt till utöver det med Patrick och Magnus och det är att de aldrig får yppa hur mycket ersättning de får(?) ETY/emedan/för att:
1.Man KAN väl inte frivilligt sitta och grina i teve för att man är en ekonomisk idiot och sedan kanske t om tvingas stå och se på när en traktor tömmer skopa efter skopa med pizzakartonger/chipspåsar/godis/läsk/cig och snus för att visa vilken skithög man är och hur mkt skräp man äter på ett år? Liksom kan man visa sig ute igen? Många bor ju på små orter.
2.Jag får KRAMP varenda gång som det ska säljas prylar i LF och teve tar dit en uppköpare som betalar 5000 kronor! *typ" för soffan/teven/matsalsmöbeln och vitrinskåpet! Finns ju sällan ngt värde i begagnade möbler, även om det mkt väl kan vara så att LF-offren fortfarande inte betalt dem fullt ut. Löser man de lånen i första hand? Nä man betalar andra skulder som det verkar. Man "släcker bränder" hos inkasso och den elden blossar garanterat upp innan Lyxfällan-bilen hunnit lämna inspelningsplatsen.
3.Inte att förglömma LOPPISEN där deltagarna ska skämma ut sig på stan/byn och där säljs prylar för småpengar. De kan ju inte ta betalt oftast! Prylar som i många fall säkert inte ens är betalda.
Folk söker absolut till Lyxfällan frivilligt och den belöningen de får är att de får en chans att räta upp sin ekonomi.
Traktorer med skopor fyllda av chips, badkar med cola och jobbiga loppisar är ju en del av programmets huvudidé - att få folk att ändra sitt beteende.
.
Och då kan man ju tänka på alla de som sökt men fått nej för att de anser att de inte klarar av att hjälpa dem.