• Anonym (Monika)

Lyxfällan bara bluff

Jag förstår inte hur de funkar med lyxfällan. För det första är de ju fan omöjligt att dra på sig så mkt skulder utan jobb. Man får ju inte ens ta faktura om man har litenpå klarna redan....

Sen är det totalt omöjligt att få banklån utan jobb.

Så att dom får de när tv är där är ju BARA för att tv är där.

Försökte själv fixa min ekonomi men banken sa tvärnej. Å då ville jag låna 50.000 bara

Nej det funkar inte så där i verkliga livet.

• Svar på tråden Lyxfällan bara bluff
  • Anonym (.)

Har sett några program bara. Problemet är väl att många tar lån där färetaget inte bryr sig om att kolla upp bakrund på låntagaren och de lånen har sjukt hög ränta, exempelvis SMS-lån. Kreditkort får man väl skaffa oavsett(har dock ingen koll på det, har aldrig haft kreditkort själv)? 

Sedan är det väldigt enkelt att en räkning som är obetald bara växer och växer, och struntar man då i att öppna brev som många i programmet gör så blir skulden väldigt stor tillslut. Småsummor på några hundralappar som glöms bort kan bli tusenlappar i slutändan om de inte betalas. 

• Anonym (.)

Men ja sen tror jag banken säger ja till såna avbetalningsplaner mm bara för att TV är med, det är jag övertygad om. 

• Anonym (hej)
    Anonym (Monika) skrev 2016-12-17 09:06:10 följande:

Jag förstår inte hur de funkar med lyxfällan. För det första är de ju fan omöjligt att dra på sig så mkt skulder utan jobb. Man får ju inte ens ta faktura om man har litenpå klarna redan....

Sen är det totalt omöjligt att få banklån utan jobb.

Så att dom får de när tv är där är ju BARA för att tv är där.

Försökte själv fixa min ekonomi men banken sa tvärnej. Å då ville jag låna 50.000 bara

Nej det funkar inte så där i verkliga livet.

Ja vissa saker får de nog bara för att tv är där, bilfirmor tex som ger bra dealer är bra gratis reklam i tv

Hur försökte du fixa din ekonomi? Vilka problem har du? Varför ville du låna 50.000?
  • Anonym (Realist)
    Anonym (.) skrev 2016-12-17 13:18:46 följande:

Men ja sen tror jag banken säger ja till såna avbetalningsplaner mm bara för att TV är med, det är jag övertygad om. 

Vid flera tillfällen har TV inte fått vara med vid förhandlingen med bankerna, och bankerna har vid flera tillfällen sagt nej till lånet.
  • Anonym (Monika)

Jag har (hade) hm,ellos, klarna, Ikea typ....som jag ville betala bort med ett banklån.

Fick låna av en vän istället så nu är det löst.

Blev sur på banken bara flr dom sa nej utan att ens titta på min ekonomi. Det räckte att säga att jag var arbetslös.... har inte ens några banklån alls ju

• nernu
    Anonym (Monika) skrev 2016-12-18 08:48:19 följande:

Jag har (hade) hm,ellos, klarna, Ikea typ....som jag ville betala bort med ett banklån.

Blev sur på banken bara flr dom sa nej utan att ens titta på min ekonomi. Det räckte att säga att jag var arbetslös.... har inte ens några banklån alls ju

Du kanske ska passa på och söka till programmet?
  • Anonym (Monika)

känns väl som 50,000:- är lite i underkant om man jämför med vad alla har för skulder på lyxfällan.

Nu har jag ju dessutom lånat utan ränta o betalat bort alla dyra krediter

• Twin peaks

De flesta i Lyxfällan har hyfsat bra betalda jobb. Trots det så lever dom över sina tillgångar. Sen är vissa saker i programmet uppgjorda för att göra programmet mer intressant och dramatiskt.

• Anonym (keke)

Vänd på det: varför skulle banken låna dig 50 000 kr utan säkerhet när du inte har återbetalningskapacitet (just nu)? De kan väl inte lita på att du får jobb och/eller inte drar på dig ännu fler skulder? Varför ska banken ta ansvar och stå kreditrisk för dina konsumtionslån? Du är uppenbarligen inte kreditvärdig. Banken bedriver knappast någon välgörenhet.

• Anonym (mirabella)
    Anonym (Monika) skrev 2016-12-18 08:48:19 följande:

Varför handlar du över din betalningsförmåga? Klart banken nekar när du dessutom är arbetslös. 
Svar på tråden Lyxfällan bara bluff