Hur reser ni, vad prioriterar ni på resan?
Poolhäng är väl inte riktigt det jag prioriterar, det kan naturligtvis vara avslappnande och trevligt men jag föredrar städer(ju större, desto bättre) och andra sorters aktiviteter, det får gärna finnas arkitektoniska och historiska sevärdheter, bra shopping, och såklart ett bra utbud av restauranger. Finns det även möjligheter att haffa biljetter till en bra konsert och ett intressant nattliv så har det alltid varit ett plus i kanten. Nu när man blivit farsa så är det ju inte riktigt lika aktuellt med det sistnämnda. Jag fördrar små, väldesignade och "lyxiga" boutiques hotell, det är alltid kul att se hur mycket jobb ägaren lagt ner för att skapa något unikt. Det i sig kan vara en upplevelse, det finns även en del fantastiskt snygga hotell i den här kategorin i Sverige.
Min tjejs föräldrar har en semesterbostad på franska rivieran så dit har vi åkt några gånger, men så kallade solsemestrar har som sagt aldrig riktigt varit vad jag föredragit.
Med det sagt så har det ändå blivit några sådana, mitt första resmål utomlands var Ibiza, men det var ju innan det boomade och blev vad det är nu, inget fel på utvecklingen i sig, men direktflyg från Sverige var inte vanligt då. Vi åkte dit uteslutande för att det alltid varit ett hedonistiskt mecka med ett ganska så unikt utbud när det gäller klubbkvällar. Det är fortfarande på många sätt unikt pga kvalitén på många festers line up.
Sedan kan man naturligtvis kombinera solen, stranden och poolhänget med det en semester i staden har att erbjuda, men hänga vid poolen och steka i solen kan man ju göra hemma tycker jag(även om vädergudarna inte alltid är med en).