• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Beebii
    Treansresa skrev 2017-02-18 17:34:34 följande:

Oj det lät snabbt o härligt! Måste ha varit svårt att fatta vad som händer! Förstår att du kände dig lite.snuvad. Fick ni vara länge på sjukhuset sedan?

Ja det var helt overkligt! In på BB där dom vägde och mätte samt kontrollerade att allt blod etc kom ut så fick jag en k-vitamin spruta (som var det värsta på hela förlossningen då jag blev sjukt illamående och ville kräkas!) Och därefter fick vi vänta några timmar på ett rum. Dagen efter vid 13 tiden gick dom äntligen ronden så läkaren kontrollerade bebis och SEN fick vi åka hem igen
  • Bimbim79

Ett tips nu när vi ändå tipsar om gravidsommarkläder, jag beställde från både hm och halens gravid/mamma sida där rear de ut förra sommarens klänningar och shorts. Jag bryr mig inte om mode när jag i övrigt ser ut som en val så köpte både klänningar och shorts där, hittade även kortärmade OneP till bebis i neutrala färger.

• narie24
    Delilah2001 skrev 2017-02-18 14:46:06 följande:

Ett litet tips på gravidklänning till oss sommarmammor! Köpte denna och den går lika bra att använda redan nu med leggings och kofta över, som i sommar. Såå skön och ett bra pris!

www.jollyroom.se/mamma/mammaklader/gravidklader/gravidklanningar-tunikor/nou-gravidklanning-cross-black-s

Åh, jag vet inte om jag ska tacka eller inte, det fanna ju en massa fina mammklädee sär! Har letat men inte hittat ngt. Nu ska jag unna mig ngt (men det kommer svida inplpnboken).
  • Treansresa
    Beebii skrev 2017-02-18 18:28:46 följande:

Ja det var helt overkligt! In på BB där dom vägde och mätte samt kontrollerade att allt blod etc kom ut så fick jag en k-vitamin spruta (som var det värsta på hela förlossningen då jag blev sjukt illamående och ville kräkas!) Och därefter fick vi vänta några timmar på ett rum. Dagen efter vid 13 tiden gick dom äntligen ronden så läkaren kontrollerade bebis och SEN fick vi åka hem igen

Okej vad skönt att der gick smidigt! Måste kännas konstigt att komma dit och redan ha gjort allt man ska ha gjort ;) alltså fött redan:)
  • Elskling

Hej :) hur klär man eg sommarbebisar :)?? Har ett januaribarn så då var det lätt...men behöver han kläder ens :p kortärmat/långärmat?

• Sosozo
    Joline84 skrev 2017-02-18 17:19:39 följande:

Okej. Jag kommer också få en kallelse till aurora. Min bm kollade på mina förlossningar och såg att dem var långdragna. Troligen är jag formad så att barnen lägger sig med ansiktet uppåt, och då blir det mer smärtsamt och långdraget. Blivit så med båda. Nr 1 hade inte kommit ut alls av sig själv, och jag mådde bra efter akutsnittet. Efter förlossning nr 2 som blev med sugklocka efter 36 timmar mådde jag inte alls bra. Därför överväger jag planerat snitt nu.

Ok hoppas du får det som du vill ha det den här gången. Får prata med någon bra osv. Klurigt när bebisen ligger sådär!
  • Bimbim79
    Elskling skrev 2017-02-19 09:22:36 följande:

Hej :) hur klär man eg sommarbebisar :)?? Har ett januaribarn så då var det lätt...men behöver han kläder ens :p kortärmat/långärmat?

Även om vi tycker det är varmt så brukar ju inte svenska sommaren slå några värmerekord alltför många dagar, och små bebisar är ju vana att skvalpa runt i 37 grader i magen. Sen beror de ju även på hur stort barnet är. Men naturmaterial som bomull och ull andas och är varmt när det behövs och svalt när det behövs. Är svalare att ligga på fårskinn i barnvagnen än på madrassen tex, jag tänker nog bomullsmössa, kortärmad eller tunn body, på fårskinn och sen en bomullsfilt över i början?! Man kan ju alltid lägga på mer vid behov. Nån kofta eller bomulls jacka strumpor på kvällen om man ska gå ut. Body kanske 5-6 st och sen räcker det kanske med 3-4 byxor? Mössa strumpor, tröja eller kofta/jacka. Har med haft vinterbebisar varav första i dec hon vägde bara 1935g o henne fick jag inte ens gå ut med förrän hon vägde 2500g o då helst i bärsele under min jacka. Man får känna efter i nacken om de är varma eller kalla.
  • Elskling

Tack för tips :) har köpt lite heltäckande kläder pga solen?! Men tror kanske det blir för varmt? Lägger nog köpstopp nu så får man se sen ;p

• GrönaDruvan
    Elskling skrev 2017-02-19 09:22:36 följande:

Min son som är född 16 juli hade ofta kortärmat eller bara blöja. Det var väldigt varmt den sommaren.
  • basio
    Elskling skrev 2017-02-19 09:59:13 följande:

Tack för tips :) har köpt lite heltäckande kläder pga solen?! Men tror kanske det blir för varmt? Lägger nog köpstopp nu så får man se sen ;p

Bebisen ska ju inte alls vara i solen utan hela tiden i skugga. Men om det är svårt att hålla sig helt i skuggan är ju heltäckande att föredra.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny