BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Jag vet inte hur jag ska tänka med ledighet innan bebisen kommer. Ibland tänker jag att jag ska köra en månad innn bebisen med vila, ta ut föräldradagar. Det rekommenderar min bm. Men sen tänker jag att om Jag mår bra så kanske jag kör på och bara sjukanmäler mig 2 v innan bebisen kommer! Är det helt crazy? Om jag får snitt så borde det bli runt midsommar. Så 2 v ledigt innan dess, om inte sommarlovet redan börjat då (lärare). Någon annan som inte ska vara ledig en månad innan?
Ja alltså det är ju inte så långt kvar egentligen! mina har kommit i 37+ så kan ju hoppas att denna också vill det! Dock ej säkert då de är andra gener nu:)
Jag "jobbar" fram till midsommar. Sedan har gubben sagt att han tar över om jag vill! Vi får se hur länge man orkar!
Hur har eran sambo/fästman\man\pojkvänn planerat sin semester i sommar? Har han ett jobb som det är lätt att åka ifrån om det startar innan semestern börjar?
Jag ska troligtvis börja jobba 50% nu i april efter att varit sjukskriven helt sen 24 januari. Tänkte isåfall jobba till mitten av maj och sen går jag igen.
Det verkar ju som att de ska plocka ut honom i början på juni.
Jag tar 4 veckor semester direkt sen går jag på fl.
Min man ska vara ledig från 22 maj till 4 september, det blir härligt!
Min sambo är egen företagare och har högsäsong under sommaren (arbetsnarkoman dessutom :/) så det kommer bli intressant det här ;) hoppas verkligen det startar på kvällen när han är hemma så det inte blir att jag måste vänta på att han ska ta sig hem, sen till barnvakt med ungarna och sen till förlossningen.. När jag tänker på det så ser jag verkligen timmarna skena iväg :O
Min man har en timmes bilväg att köra (och jag har väldigt snabba förlossningar) så han har planerat att ha semester från första veckan i juli (jag har bf 30/7, men alla mina barn är födda v36-37). Vi hoppas på att bebisen väntar tills hans semester har börjat, men de andra förlossningarna har börjat på natten så får hoppas på det också.
Min man och jag planerar att vara hemma ihop och ta hand om bebisen och de stora ungarna i 2 månader kanske. Jag har sommarlov i sommar så han kan ta ut föräldraledigt i 7 veckor först och sedan plussa på med lite semester när jag går på fl. hur ska ni göra?
Jag ska troligtvis börja jobba 50% nu i april efter att varit sjukskriven helt sen 24 januari. Tänkte isåfall jobba till mitten av maj och sen går jag igen.
Det verkar ju som att de ska plocka ut honom i början på juni.
Jag tar 4 veckor semester direkt sen går jag på fl.
Min man ska vara ledig från 22 maj till 4 september, det blir härligt!
Jag är rätt rastlös hemma nu, så ska bli ganska skönt att jobba lite, men ändå orolig om jag orkar. Vet ju att jag får ont när jag står och går för länge...
Jobbar i förbutik och är ofta själv och står hela tiden, men samtidigt är det kul att få lite mänsklig kontakt igen, haha
Min man jobbar hemifrån så där är det lugnt. Han går dessutom på semester vid midsommar och kommer sen vara ledig 7 veckor.
Jag kommer ta semester i juni och hoppas på bli igångsatt i slutet på juni.
Min man jobbar hemifrån så där är det lugnt. Han går dessutom på semester vid midsommar och kommer sen vara ledig 7 veckor.
Jag kommer ta semester i juni och hoppas på bli igångsatt i slutet på juni.
Appropå igångsättning eller snitt så är det något jag fått remiss skriven till smvc i torsdags då jag vill få en ordentlig undersökning och typ bevis på att min sfinkterruptur inte ska uppstå igen. Så det kan ju bli juni för mig av de anledningarna också.