• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Sarus85
    Treansresa skrev 2017-03-18 15:16:20 följande:
    Får man fråga varför du hoppas på igångsättning? Funderar på det här med.
    Med första fick jag en sfinkter ruptur grad 3 och väldigt lång återhämtning.

Med barn två blev jag igångsatt pga det och förlossningsrädsla. Föddes 39+0 och vägde 4030 gram. Upplevde förlossningen som bra.

Nu med tredje hänger förlossningsrädslan kvar och jag är rädd för att barnet ska vara stort. Så därför hoppas jag på igångsättning :).
  • Bimbim79

Jag går hem 25 maj, sista arbetspasset 2 dagar innan. Har 34 nätter kvar :) nedräkningen har börjat.
    Har 40 semesterdagar han har sina 10 föräldradagar och sen semester. Planen är att han till största delen ska ta föräldraledigt med denna lilla. Jag går tbx till jobbet i slutet av november fast med förkortad arbetstid. Skillnad mot de andra 3, där pappan hämtade mig från BB dygn 3 och sen åkte raka vägen t jobbet efter. Ska bli skönt att vara 2 om detta, är ju hans första med så tänkte han kan få ta de flesta dagarna. Jag jobbar förvisso heltid men natt så har rätt generöst schema ändå.

• basio
    GrönaDruvan skrev 2017-03-18 12:48:13 följande:

Hur stora har dina barn varit som kom i vecka 36?

De har varit stora för sin ålder! Äldste vägde 3320 gram och var 49 cm lång. Nr 2 vägde 3290 gram och var 46 cm lång. Trean som kom i v37 vägde 3365 gram och var 50 cm lång. De två äldsta är pojkar, yngsta flicka. Min teori är att min kropp inte klarar mer än 3,3 kg, de har ju vägt det allihop i princip och alla förlossningarna har börjat med vattenavgång. Min läkare har sagt att det kan också vara att jag har den graviditetslängden helt enkelt. Alla tre har mått bra också, bara äldsta som var lite gul och trött.
  • Lady K

Vi har börjat kika lite kring ledighet i sommar. Min plan är väl att jobba maj ut, sen blir det antagligen hemgång med graviditetspenning. Mår jag bra och orkar jobba rent fysiskt kan jag absolut tänka mig att jobba längre, men mycket hänger ju på hur stor jag blir och om jag får ont. Mjölkar kor i uppbundet system så blir jag väldigt stor blir det i princip omöjligt att klara av mjölkningen...plus både riskfyllt och tungt arbete. Är bara timanställd så har tyvärr ingen semester att ta ut.

Min man har väl tänkt att ta semester hela augusti, sen plussa på med de 10 pappadagarna där det passar bäst, beroende på när bebis kommer.

Varit iväg och kollat barnvagn idag igen. Är nog inne på en Britax Smile 2, någon som har erfarenheter av den?

• Vet hur det känns
    Lady K skrev 2017-03-18 22:55:03 följande:

Vi har börjat kika lite kring ledighet i sommar. Min plan är väl att jobba maj ut, sen blir det antagligen hemgång med graviditetspenning. Mår jag bra och orkar jobba rent fysiskt kan jag absolut tänka mig att jobba längre, men mycket hänger ju på hur stor jag blir och om jag får ont. Mjölkar kor i uppbundet system så blir jag väldigt stor blir det i princip omöjligt att klara av mjölkningen...plus både riskfyllt och tungt arbete. Är bara timanställd så har tyvärr ingen semester att ta ut.

Min man har väl tänkt att ta semester hela augusti, sen plussa på med de 10 pappadagarna där det passar bäst, beroende på när bebis kommer.

Varit iväg och kollat barnvagn idag igen. Är nog inne på en Britax Smile 2, någon som har erfarenheter av den?

Jag tänkte också gå hem 1 juni ev tidigare om foglossningen blir värre.

Ang britax 2 så har vi precis köpt den. Är supernöjd och tror den blir kanon. Men bor man ute på landet så kanske man ska ha en med fasta hjul? Min kompis är grisbonde och hon hade en emmaljunga city cross men hon bor också ute på landet. Men ska du köra inne i stan på asfalt osv så tror jag att britax är kanon
  • Treansresa
    acinnaleh skrev 2017-03-18 16:45:30 följande:

Ja total grad tre eller fyra. Grejen är att jag vet att allt är trångt efter det och aldrig blev undersökt så vet liksom inte alls hur det ser ut. Jag är öppen för tidigare igångsättning men bm lät väldigt undrande när jag nämnde det som alternativ till snitt. Jag vill ha fakta från undersökningen innan ev aurorasamtal.

Hon tippade iaf att hon skulle få svar på remissen till nästa besök i v29. Hon ringer när hon får svar så att jag vet vad som händer.

Vad jobbigt det måste vara:( jag förstår att du vill ha det undersökt innan du bestämmer något. Gick allt fort så det var därför eller vet man kanske inte det. Min mardröm o spricka så :(
    Sarus85 skrev 2017-03-18 16:54:49 följande:

Med första fick jag en sfinkter ruptur grad 3 och väldigt lång återhämtning.

Med barn två blev jag igångsatt pga det och förlossningsrädsla. Föddes 39+0 och vägde 4030 gram. Upplevde förlossningen som bra.

Nu med tredje hänger förlossningsrädslan kvar och jag är rädd för att barnet ska vara stort. Så därför hoppas jag på igångsättning :).

Vad tråkigt att du fick uppleva det! Skönt att andra förlossningen vart en bra upplevelse! Hoppas du får igenom en igångsättning nu också och får en bra upplevelse!
  • Lady K
    Vet hur det känns skrev 2017-03-19 08:33:57 följande:

Jag tänkte också gå hem 1 juni ev tidigare om foglossningen blir värre.

Ang britax 2 så har vi precis köpt den. Är supernöjd och tror den blir kanon. Men bor man ute på landet så kanske man ska ha en med fasta hjul? Min kompis är grisbonde och hon hade en emmaljunga city cross men hon bor också ute på landet. Men ska du köra inne i stan på asfalt osv så tror jag att britax är kanon

Jag jobbar på mjölkgård men vi bor i villaområde i stan, så det blir mest asfaltspromenader, kanske lite grusvägar. Så jag tror nog att Britaxen känns stabil nog. Det lutar nog åt den, mest färgval som ska göras...vilken färg valde du?
  • Vet hur det känns
    Lady K skrev 2017-03-19 11:33:08 följande:

Jag jobbar på mjölkgård men vi bor i villaområde i stan, så det blir mest asfaltspromenader, kanske lite grusvägar. Så jag tror nog att Britaxen känns stabil nog. Det lutar nog åt den, mest färgval som ska göras...vilken färg valde du?

Men då blir den perfekt. Vi hade svårt att välja men det blev grå liggdel och svart sittdel. Tänkte köpa någon fin sittdyna sen till sittdelen. Valde mellan grå och svart sittdel...men Liggdelen var det självklart grå för oss ialf. Vad väljer ni mellan?
  • Wooden
    Lady K skrev 2017-03-18 22:55:03 följande:

Vi hade föregångaren Brio Smile till sonen. Var väldigt nöjda! Nu har vi köpt en Bugaboo Donkey eftersom storebror är yngre än 2 år när bebisen kommer.
  • Lady K
    Vet hur det känns skrev 2017-03-19 14:28:19 följande:

Men då blir den perfekt. Vi hade svårt att välja men det blev grå liggdel och svart sittdel. Tänkte köpa någon fin sittdyna sen till sittdelen. Valde mellan grå och svart sittdel...men Liggdelen var det självklart grå för oss ialf. Vad väljer ni mellan?

Jag lutar också åt grå liggdel. Såg att det fanns en fin som hette "black denim" som jag tror gick att välja till Smilen. Är så sjukt kräsen och var inte helsåld på deras "steel grey" som jag tyckte var för helgrå...haha. Varför göra det lätt för sig? Men den fanns inte till sittdelen. Så där blir det nog svart, grå eller olivgrön.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny