• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • FrökenMp

Tänkte bara tipsa er om en tävling jag har på min instagram. Tävlar ut tre hårband (för bebisar), ett i vitt, turkost och grått :D om ni skulle vara intresserade. Min instagram är iallafall "mipham". :)

• Wooden
    FrökenMp skrev 2017-05-04 12:43:56 följande:
    Ja, det var fantastiskt! Så himla skönt med miljöombyte. Även om det slet på kroppen:)

Vad roligt att ni också ska iväg! Tänker du skaffa nån reseförsäkring när du är borta? Jag skaffade en som täcker upp till vecka 32+0. Tecknade bara de dagar jag var borta:)

Det kommer nog gå bra. Du får se till att ditt sällskap går i din takt:D jag gick fruktansvärt långsamt mot slutet men jag tog mig framåt iallafall! Första dagen gick vi närmare 16 000 steg. DET kändes haha!
    Ja, jag skaffade en utökad häromdagen! OM det händer något så kan det ju kosta okontrollerat med pengar annars. Tror jag betalade 234kr för 4 dagar hos ERV. Tror inte det fanns motsvarande hos så många andra. 

Ja, man får vara försiktig i början! Då tänker man ju att "det här går ju fint!" så får man sota för det sen! Hoppas på fint väder! Såå besviken över att vinet på uteservering får utebli, haha! 
  • sobrio88
    FrökenMp skrev 2017-05-04 12:45:47 följande:

Kan man ansöka föräldrapenning lite pö om på? Alltså om jag får barn 4e juli så kan jag börja med att ansöka fram till tex oktober? Sen fortsätta ansöka när jag vet mer exakt hur jag vill vara ledig?:)

Ja jag har gjort så nu och förra fl. Jag gick in och sökte för mellan 3-6 månader i taget. Det är ju bara första gången vid nytt barn som jag har fattat de måste godkänna manuellt, vid kommande ansökningar sker det på automatik :) nu när jag sökte t ex så blev dagarna för pojken godkända direkt vid ansökan och det tog nästan en månad för bebisens dagar. Om man ska jobba extra så är det bara att gå in och ta bort eventuella fl-dagar också :)
  • Joline84
    Sosozo skrev 2017-05-04 10:58:37 följande:
    Nej, en drömförlossning är det inte. Men det är det enda alternativet jag kan tänka mig. Jag blir motarbetad för att mina två tidigare förlossningar ser bra ut "på papperet". Sedan vad som hände känslomässigt och i mitt huvud syns ju inte i ett dokument. Jag är helt vettskrämd inför en vaginal förlossning. Jag vill inte. Jag bestämde mig för att det måste bli ett snitt redan innan jag blev gravid. Vilket var lite anledningen till att jag kunde tänka mig ett till barn.
    Ja, det är ju lika viktigt det att ta hänsyn till, även om det inte syns på pappret. Jag kände efter andra förlossningen (första o enda vaginala) att blir det en gång till får det bli snitt. Hoppas verkligen att läkaren förstår.
  • Joline84
    Leeandra skrev 2017-05-04 12:01:38 följande:

Någon mer som håller på med gravidyoga? Annars kan jag verkligen rekommendera det . Jag kör hemma, 4-6 pass i veckan, 30-60 min åt gången. Finns hur mycket som helst på youtube. Är otroligt skönt för att få rygg och höfter i balans igen och för att sträcka ut alla muskler som lätt blir spända när man är gravid.

Jag har bara kört min vanliga yoga. Den börjar dock bli bitvis svår nu, så det kanske är värt att testa det du rekommenderade.
  • Meowt

Använder ni sköljmedel till era bebiskläder? Vilket i så fall? Vi har tvättat utan men tyckte att de blev så hårda och inte mjuka, så vi funderar på om man ska ha i lite sköljmedel?

• Treansresa
    Meowt skrev 2017-05-05 06:24:13 följande:

Använder ni sköljmedel till era bebiskläder? Vilket i så fall? Vi har tvättat utan men tyckte att de blev så hårda och inte mjuka, så vi funderar på om man ska ha i lite sköljmedel?

Jag kommer köra med något doftfritt sköljmedel:)
  • marretiin
    Summerchild skrev 2017-05-01 13:48:58 följande:

Är målarfärg så bra för barnet? Har ingen aning om d

Färg är ingen fara så länge det inte är några farliga kemikalier i. Sen körde jag med lack ovanpå så färgen är ändå innesluten. Lack för att kunna torka av.

Dom flesta väggfärger som finns att köpa nu är ofarliga, annars skulle man inte kunna måla med dom inne
  • Leeandra
    Joline84 skrev 2017-05-04 23:07:14 följande:

Jag har bara kört min vanliga yoga. Den börjar dock bli bitvis svår nu, så det kanske är värt att testa det du rekommenderade.

Jag körde också på med min vanliga yoga ganska länge, men nu i tredje trimestern tycker jag det är det skönt att bara köra gravidyoga med modifierade poser och med mer förberedelse inför födseln, .
Svar på tråden BF Juli 2017 ny