• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Haiduchi
    basio skrev 2017-05-09 19:05:22 följande:

Vad sällan vissa av er får gå till BM... nästa vecka har jag glukosbelastning, är då i v29+ och efter det är det varannan vecka som gäller. Vilket jag är glad för då mina kids kommit tidigt ...

Hur tidigt har dina barn kommit innan ?
  • Sosozo

Hur har ni det med växtvärk? De senaste dagarna har jag kännt mig som en spärrballong och haft mensvärk. Tror bebisen bökar nedåt också. Ilar. Och får typ kramp när jag promenerar. Vill minnas att det har varit några sånnahär "hopp" i tillväxten nu under graviditeten. Att magen ibland känns väldigt stinn och har "mensvärk". Hur är det för er?

• narie24
    Sosozo skrev 2017-05-09 20:25:08 följande:

Hur har ni det med växtvärk? De senaste dagarna har jag kännt mig som en spärrballong och haft mensvärk. Tror bebisen bökar nedåt också. Ilar. Och får typ kramp när jag promenerar. Vill minnas att det har varit några sånnahär "hopp" i tillväxten nu under graviditeten. Att magen ibland känns väldigt stinn och har "mensvärk". Hur är det för er?

Min mage känns svullen och spänd. Det skär till och ilar långt ner i mitten några ggr varje dag. Känner igen det där med kramp när man går. Ibland måste jag stanna och låta det passera. Känns som att bebben trycker på. Vet inte hur den ligger faktiskt. Det har känts som om den legat på tvären. Fortf mest rörelse långt ner, nästan för långt ner känns det som ;).
  • Bimbim79

Spänner periodvis så det känns som jag ska spricka, trycker åt alla håll, "träningsvärk" i magen efter en em med rejäla förvärkar. Har jag gått mycket på jobbet känns det i bäcken å blygdben när jag kommer hem. Märks att det är mindre plats därinne då han sträcker på sig och sparkar sig runt på ett inte så bekvämt vis.

• Wooden

Min bebis verkar ha rätt gott om plats fortfarande, men går in i v30 imorgon, så många bebisar här inne har ju hunnit växa på sig lite mer. Däremot upplever jag faktiskt att det är rätt skönt med moderkakan i framvägg. Hade det förra gången också så har inget att jämföra med, men känner liksom inte så starka/hårda sparkar. Rätt skönt. Det mest är som mjuka buffningar. Hinner kanske ändras också...

Ligger något över kurvan på SF-måttet och är man nojjig med kontrollbehov lyser det rött i huvudet och oron över stor bebis kommer. Säkert ingen som helst "fara" och det där måttet har ju inte nödvändigtvis något med barnets storlek att göra. Med sonen gick jag 3 dagar över tiden och han vägde 3600, fullt normalt alltså. Så egentligen är det nog bara att sitta ner i båten och vänta på att det ska bli dags. Haha. :) 

• Lady K

Här är lillen i magen mer och mer aktiv för varje dag. Än så länge är det ganska mjuka buffar dock, så inget besvärande alls. Foglossningen/ ischiaskänningen som tvingade mig att vara hemma två dagar förra veckan är nu tack och lov bättre och jag är tillbaka på jobbet. Får se hur länge det funkar. Som högst 3 1/2 vecka kvar oavsett.

Men alltså jisses vilken dröm jag hade inatt!! Drömde att jag kände att det var dags att föda, kände ett litet ben komma ut så böjde mig bara fram och drog ut bebisen själv. Plopp bara! Han var pytteliten, sladdrig och skrek. Lyckades amma och han somnade. Sen stoppade jag in honom tillbaka!!! Fick skäll av mamma, för nu skulle jag ju inte kunna höra om han skrek och var hungrig igen...hahaha, herregud vad hjärnan kan få för sig!

• GrönaDruvan
    Wooden skrev 2017-05-10 08:00:58 följande:

Min bebis verkar ha rätt gott om plats fortfarande, men går in i v30 imorgon, så många bebisar här inne har ju hunnit växa på sig lite mer. Däremot upplever jag faktiskt att det är rätt skönt med moderkakan i framvägg. Hade det förra gången också så har inget att jämföra med, men känner liksom inte så starka/hårda sparkar. Rätt skönt. Det mest är som mjuka buffningar. Hinner kanske ändras också...

Ligger något över kurvan på SF-måttet och är man nojjig med kontrollbehov lyser det rött i huvudet och oron över stor bebis kommer. Säkert ingen som helst "fara" och det där måttet har ju inte nödvändigtvis något med barnets storlek att göra. Med sonen gick jag 3 dagar över tiden och han vägde 3600, fullt normalt alltså. Så egentligen är det nog bara att sitta ner i båten och vänta på att det ska bli dags. Haha. :) 

Jag har också stor sf kurva men min grabb väger ca. 1727 gram just nu och ligger ca. 7% under normalt, så sf kurvan ska man väl inte gå på helt. Iof har jag ju en liten till i magen, men han är ju så liten som sagt så de räknar ju inte honom.
  • basio
    Haiduchi skrev 2017-05-09 19:09:48 följande:

Hur tidigt har dina barn kommit innan ?

V36+0, v36+4 och v37+3. Alla välmående!
  • Haiduchi
    basio skrev 2017-05-10 12:03:54 följande:

V36+0, v36+4 och v37+3. Alla välmående!

Gått längre och längre med varje barn. Se om du följer trenden denna gången med. ;)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny