• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Vet hur det känns
    LillaDarlo skrev 2017-05-08 19:13:54 följande:

Hej, tänkte höra hur ofta ni går till bm? Jag har varit där i vecka 25 och ska dit nu i vecka 31 och nästa tid är i vecka 36. Är det inte lite långt emellan tiderna och hur ska jag veta att barnet växer som det ska? Jag har ett minne av att jag gick var tredje vecka i sista trimestern förra gången och barnet var litet för sin "tid" så det känns ju som att man vill ha mer koll denna gången.

Jag går som du.. var där i v24 sist och ska dit i v31 nästa gång. Sedan är det hopp till v36 efter det så är det varannanvecka

Upplever det som väldigt sällan. Ska ta upp det med min barnmorska nästa träff
  • Haiduchi
    Vet hur det känns skrev 2017-05-08 21:05:37 följande:

Jag går som du.. var där i v24 sist och ska dit i v31 nästa gång. Sedan är det hopp till v36 efter det så är det varannanvecka

Upplever det som väldigt sällan. Ska ta upp det med min barnmorska nästa träff

Förra veckan så började mitt två veckors intervall hos bm. Var då i v 32 (31+2) och ska dit alltså 34, 36,38,40 och ett besök bokat i både v 41 och 42 om jag går över.

Innan dess var jag där v 9, v 13, v 25 och v 29.

Här i Skåne län går man tydligen likadant oavsett om det är första eller andra osv. En del län gör kanske skillnad på det?
  • Bimbim79

Jag har varit 4:e vecka men däremellan haft UL, kollat tappen, extra UL i 32 för tillväxt, (första dottern var tillväxt hämmad så de kollade barn 2 också i v32 men inte 3:e barnet) å sen e det varannan vecka. Bokat tider t v 40 har inte gått så långt med någon av de andra så vi får se hur många besök jag hinner med. Går in i v 30 idag. 29+0

• Meowt
    Haiduchi skrev 2017-05-08 23:42:53 följande:
    Förra veckan så började mitt två veckors intervall hos bm. Var då i v 32 (31+2) och ska dit alltså 34, 36,38,40 och ett besök bokat i både v 41 och 42 om jag går över.

Innan dess var jag där v 9, v 13, v 25 och v 29.

Här i Skåne län går man tydligen likadant oavsett om det är första eller andra osv. En del län gör kanske skillnad på det?
    Har ungefär samma som du, bor i Malmö.
    Känns skönt att gå dit så ofta tycker jag.
  • Leeandra
    LillaDarlo skrev 2017-05-08 19:13:54 följande:

Hej, tänkte höra hur ofta ni går till bm? Jag har varit där i vecka 25 och ska dit nu i vecka 31 och nästa tid är i vecka 36. Är det inte lite långt emellan tiderna och hur ska jag veta att barnet växer som det ska? Jag har ett minne av att jag gick var tredje vecka i sista trimestern förra gången och barnet var litet för sin "tid" så det känns ju som att man vill ha mer koll denna gången.

Jag får välja själv, har varit hos BM 2 ggr hittills, inskrivning i v. 18 och vanlig koll i v. 25. Nästa besök är i v. 31 och sen i v. 35-36. Om du är orolig får du be om tätare besök, de borde inte neka dig att gå tycker hag.
  • KaffeOchHybris

Oj, hjälp :/ För första gången på säkert 20 år har jag haft en "nattlig olycka", helt oväntat då jag inte haft några besvär med blåsan tidigare i graviditeten. Visserligen brukar jag gå upp en gång på natten för att kissa, men den här gången vaknade jag inte. Blev tvungen att googla för att försäkra mig att det inte var vattnet som gått, fick visserligen inga tydliga svar men eftersom jag inte märker av något särskilt idag så var det väl inte det. Pinsamt, hoppas det inte blir en regelbunden grej. Någon som varit med om nått liknande? Kan det vara för att barnet har vänt sig nu (är i vecka 33)?

• Delilah2001
    KaffeOchHybris skrev 2017-05-09 10:31:59 följande:

Oj, hjälp :/ För första gången på säkert 20 år har jag haft en "nattlig olycka", helt oväntat då jag inte haft några besvär med blåsan tidigare i graviditeten. Visserligen brukar jag gå upp en gång på natten för att kissa, men den här gången vaknade jag inte. Blev tvungen att googla för att försäkra mig att det inte var vattnet som gått, fick visserligen inga tydliga svar men eftersom jag inte märker av något särskilt idag så var det väl inte det. Pinsamt, hoppas det inte blir en regelbunden grej. Någon som varit med om nått liknande? Kan det vara för att barnet har vänt sig nu (är i vecka 33)?

Det har hänt mig ett par gånger, men det var lite tidigare i graviditeten, runt vecka 20 tror jag. Inte alls kul.
  • Haiduchi

Tror faktiskt det har hänt mig med, men inte så mycket.

Vaknade upp av att jag behövde kissa men på toa märkte jag hur mina trosor var fuktiga och luktade kiss.... not Nice.
  • LeyasMamma

Stackare! Än så länge har jag klarat mig men drömmer OFTA att jag är på toa och vaknar av att jag är superkissenödig! Så de har varit nära många gånger. Tror man redan är så trött av att man blir konstant störd på natten av det lilla livet i magen så ibland måste kroppen och hjärnan bara göra en total shutdown så man får den sömnen man behöver. Har hänt mig några gånger nu det senaste att jag sovit en hel natt utan toabesök och blir lika förvånad varje gång att jag inte varit på varken toa eller kissat ner mig :)
  • basio

Vad sällan vissa av er får gå till BM... nästa vecka har jag glukosbelastning, är då i v29+ och efter det är det varannan vecka som gäller. Vilket jag är glad för då mina kids kommit tidigt ...

Svar på tråden BF Juli 2017 ny