• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-05-10 18:58:39 följande:

Var hos läkaren idag och hon sjukskrev mig 50 procent tills terminen slutar, därefter 100. Sjukskriven för foglossning, buksmärtor mm. Hon skrev en hel novell så hoppas f-kassan godkänner. Blir knepigt att få ihop timmarna på jobbet.....

Känns lite misslyckat att jag inte orkar lite till, men måste lyssna på kroppen.

Kan inte begripa hur dom kan bestämma försäkringskassan. Om man har 8 veckor kvar så ska man själv kunna bestämma. Man blir upprörd. Gravid är inte ett handikapp/sjukdom. Jo men det är det nästan på slutet.
  • Treansresa

Bjuder på min mage också dock bara utan kläder:) 29+0 är den tagen :) lär säkert bli åt fel håll dock!

• noova87

Var hos barnmorskan idag är i vecka 29 + 3. Bebisen har mindre sf mått än storebror som låg typ +2 i kurvan i magen och legat där typ sen dess. Så vet inte om hon blir mindre. Har mest köpt mini rodini kläder i strl 56/62 som minsta storlek men är lite osäker på om jag kanske ska köpa några Bodys/byxor i typ strl 50, kan nog köpa några billigt på loppis så är inte världens sak om de blir försmå. Vill inte att hon drunknar i kläderna heller och allt är tokstort lite stort gör nog inget eller Växtmån om man säger så. Sonen växte snabbt så han hade strl 68 när han typ var två-fyra månader och vid ett halvår strl 80/86 han hade 92 när han fyllde ett år så ingen aning om hon är åt mindre hållet eller om hon följer storebrors kurva mer.

Blodtrycket var bra och järnvärdet gladde sig barnmorskan hade gått upp så ska fortsätta med den dosen jag har nu. Nästa besök är om 3 veckor dvs v.33, sen sa hon att det blir varannan vecka eller oftare om behov finns. Hade preklamsi mot slutet av förra graviditeten och vart igångsatt v 40 +1. Så hoppas jag slipper denna gång.

• GrönaDruvan

Här är min mage, imorgon går jag in i vecka 33.

Skulle ta på mig ett par mammabyxor igår som jag gått mycket i nu, hade bara tvättat de och inte haft på mig de på några dagar...vad hände? Fick inte ens upp de på höfterna knappt och verkligen inte över magen!!! Fick åka o köpa ett par nya svarta byxor..

idag ringde läkaren, tyvärr jobbade jag och kunde inte svara, men gissar att hon hade en tid för snittet...hon ringer på måndag igen...

• Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-11 18:43:43 följande:

Här är min mage, imorgon går jag in i vecka 33.

Skulle ta på mig ett par mammabyxor igår som jag gått mycket i nu, hade bara tvättat de och inte haft på mig de på några dagar...vad hände? Fick inte ens upp de på höfterna knappt och verkligen inte över magen!!! Fick åka o köpa ett par nya svarta byxor..

idag ringde läkaren, tyvärr jobbade jag och kunde inte svara, men gissar att hon hade en tid för snittet...hon ringer på måndag igen...

Men vad surt att måsta gå nyfiken hela helgen! jobbigt med byxorna! Tur du kunde köpa nya snabbt:)
  • Vet hur det känns

Här är utan kläder.. syn måttet ligger helt enl kurva till och med lite över så jag vet liksom inte... VART är magen?!!

• sobrio88

Det känns som att de sista veckorna kommer bli långa när jag ska vara fl med 2-åringen. Var hemma och vabbade igår och idag var jag själv med honom i 4-5 h efter dagis innan sambon kom hem och min rygg är katastrof nu :/ jag vette fan på ren svenska hur det ska gå att vara hemma en hel månad själv innan bf när jag kommer vara ännu större och osmidigare..

• Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-05-11 19:24:26 följande:

Här är utan kläder.. syn måttet ligger helt enl kurva till och med lite över så jag vet liksom inte... VART är magen?!!

Ja min bebis var -6% på tillväxtultraljud idag men magen enorm... din livmoder kanske går bakåt och därav liten å smidig :)
  • Bimbim79

Å nu tror jag min lillkille vände på sig, med besked, höll på att kräkas. Han verkar dessutom inte riktigt tycka sig komma till rätta så ligger å mår illa när han bökar o buffar sig "rätt"
    Spänner på helt andra ställen än innan! Får se om han bestämmer sig för att stanna så eller bara kollat läget, v 29+4 så finns ju plats för ett pr kullerbyttor till.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny