BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Jag har följt tråden sedan start men inte skrivit någonting. Hade Bf 11/7 men igår 13/6 (v35+6) tittade våran tös ut ??
Jag tycker också att du ska prata med dem. Bättre att få koll om det skulle vara ngt på riktigt. Kram.
Tack tjejer :) känns jätteskönt att det kom ett återbud under tiden vi varit inställda på så länge. Och ja, det är jättesnart :)
Jag lyssnade på er. Så nu blir det en tur in.
Jag har följt tråden sedan start men inte skrivit någonting. Hade Bf 11/7 men igår 13/6 (v35+6) tittade våran tös ut ??
Har precis fått alla ytterkläder upptvättade efter vintern och våren :) passade på att kolla vilka storlekar vi hade kläder i och skriva ner för det blir väl en tur till Ullared till hösten och skaffa julklappar så jag vet vad vi har. Så bara bebisen är någorlunda normalstor genom sitt första år så kommer vi inte behöva köpa ytterkläder förrän kanske nästa höst (förutom vantar och sånt då) :) det gillade min plånbok, haha :D
Jag tyckte jag hade många kuddar. Har bara tre, men dem går åt när man ska hitta en bekväm position i sängen. Sömnen varierar väldigt från natt till natt. Svårt att vila nu också. Ligger man platt så trycker det på o lättare halsbränna. Om man halvligger i soffan blir lungorna mer ihoptryckta o bebis trycker mot revbenen. Vet inte hur man ska göra!?
Hej alla kompisar! Har sett att det är många som är vakna på natten av olika anledningar, och det är jag med! Börjar kännas i kroppen nu att man sover för lite. Får inte plats att vända mig och har allmänt svårt att ligga skönt pga foglossningen (eller generellt ont i ljumskarna och bäckenet, vet inte om det är foglossning eller annat).
Ni som gått ner och jobbar deltid; har ni lyckats få sjukskrivning eller har ni alla gravpenning? Eller tar ni föräldradagar eller hur gör ni? Bara tjänar mindre? Jag har jobbat deltid sen sonen föddes och skyddar min SGI genom att ta fp nu, vilket gör att jag inte bara kan gå hemma utan att ta ut någon form av ersättning. Men jobbar på kontor, så är väldigt osäker på om fk skulle godkänna någon form av sjukskrivning för min del. Hur hade ni gjort? Har bf 26/7 så det är ju ändå ett tag kvar!
Nu blev jag så glad så jag bara var tvungen att berätta på en gång. Det kom ett återbud så nya smittades är 22 juni ;)
Jag har varit sjukskriven sen 17/4 på 25%, med de 14 första dagarna betalt från jobbet.
Men har inte fått resten (från 1/5) godkänt av försäkringskassan (dvs ingen ersättning).
Min läkare har sjukskrivit mig till 30/6 och sen går jag på ledighet. Så lite knepigt det där.