• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Preet90
    Any80 skrev 2017-06-15 01:04:48 följande:

Det är mitt tredje

Ok, Har du fått dina första två innan bf? Hur startade det då? Är bara nyfiken då detta är mitt första barn :)
  • Meowt
    Summerchild skrev 2017-06-15 01:04:28 följande:
    + lite vatten och grejer :)
    Hehe ja, det också :)
  • Meowt

Tänk vad det börjar hända saker här! Bebisar som redan kommit ut och bebisar som nästan vill komma ut. Det känns inte som att det var så längesen ändå som man plussade. Kanske kommer då den sista tiden gå så långsamt att klockorna stannar :)

• Wooden
    Treansresa skrev 2017-06-14 23:42:56 följande:

Jag frågade faktiskt nu. Då sammandragningarna är för svaga för att vara riktiga värkar så ger dom ibland brikanyl för att lugna livmodern

Då bebisens hjärtljud gick upp under varje sammandragning så ville dom lugna livmodern och bebisen och sätter därför in en spruta. Kommer dock inte bli flera:)

Kommer bebisen kommer den få komma. Så närmsta tiden får avgöra vad som händer:) nu är bebisens hjärtljud stabila iallafall:) hon förvarnade dock att jag lika gärna kan gå över! Blä haha

Lycka till! Oavsett om det verkligen är på gång eller inte. Som du säger vore det väl skönt med ett par veckor till så bebis hinner bli färdigbakad. Sen får min också gärna komma... Haha. Kram!
  • Lady K
    Treansresa skrev 2017-06-14 23:48:58 följande:

Så har mitt varit sista dagarna. Nu idag fick jag en liten blödning och sedan kom sammandragningarna med jämna mellanrum och vägrade ge sig. Så från 16-2315 höll dom på med 3-5 minuter mellan i snitt

Hur har det gått för er?

Vi var ju inne på ultraljud i morse, tack och lov hade moderkakan följt med upp när magen växt så det är fri passage ut. Lillkillen hade dessutom lagt sig rätt med huvudet ner och fostervattensmängd såg också bra ut. Skönt! I natt fick jag äta upp att jag var så kaxig och skrev igår att jag sover bra, i princip hela natten har bebis hållit igång och sparkat. Haha, så kan det gå. Hoppas inte det är nya rutinen bara...
  • LeyasMamma

Nu har stora tjejen haft sin första skolavslutning. Vilken grej när barnen blir så stora! Skötte sig jättebra! Härligt väder och skolavslutningen avrundades med tårtbuffé! :P

Nu är vi redo för att liten ska komma så hoppas saker och ting händer här snart. Är inte riktigt skapt för att vara gravid tror jag :D

• Delilah2001

Tycker mig se sådana där panda kuddar överallt. Är det något att ha?

De ska vara bra ergonomisk och förebygga platt huvud och minimera kvävningsrisken.

Men samtidigt, hur vanligt är det att en bebis kvävs av sin kudde egentligen.

Står lite i valet och kvalet om man ska köpa en sådan eller en vanlig kudde?

• Any80
    Preet90 skrev 2017-06-15 03:15:21 följande:

Ok, Har du fått dina första två innan bf? Hur startade det då? Är bara nyfiken då detta är mitt första barn :)

Mina första två fick jag på fl dagen, och dom började också med mensvärk, det är därför jag tycker att det är tidigt med förvärkar, men min bm sa att man kan faktist få förvärkar nån vecka innan, jag har sovit gott iallafall inatt , vi får se hur dagen blir, hur mår du idag?
  • Any80
    Delilah2001 skrev 2017-06-15 12:30:36 följande:

Tycker mig se sådana där panda kuddar överallt. Är det något att ha?

De ska vara bra ergonomisk och förebygga platt huvud och minimera kvävningsrisken.

Men samtidigt, hur vanligt är det att en bebis kvävs av sin kudde egentligen.

Står lite i valet och kvalet om man ska köpa en sådan eller en vanlig kudde?

Jag har köpt panda kudde , med dom andra två barn använde jag vanlig kudde, tänkte testa nu denna :)
  • Delilah2001
    Any80 skrev 2017-06-15 12:33:47 följande:

Jag har köpt panda kudde , med dom andra två barn använde jag vanlig kudde, tänkte testa nu denna :)

Den verkar väldigt smidig att ha i vagnen och babynestet i och med att den är liten...

Var på Ikea igår och kollade på vanlig kudde till spjälsängen, det stod att den skulle användas från 12 månader! Hmm..
Svar på tråden BF Juli 2017 ny