Knackningar från tom lägenhet!
Jag bor i en hyreslägenhet och för ett par veckor sedan så flyttade min granne som bodde mittemot mig ut. Bor på nedersta plan.
Några dagar efter att hon flyttat ut så började jag höra märkliga knackningar från lägenheten. Det är helt seriöst som att någon står och knackar på väggen. Det låter VARJE kväll och natt, aldrig annars.
Ja, jag är helt säker på att det är från den tomma lägenheten det kommer ifrån och jag är även helt säker på att hon har flyttat ut.
Hur som helst, detta är ju störande men även jävligt läskigt. Jag bor ensam men är egentligen inte alls en lättskrämd person, men detta blir jag fan skiträdd av. Jag har försökt med musik i öronen för att inte tänka på det, men det funkar inte eftersom att jag inte kan somna med musik.
När min pojkvän har varit här och sovit här så har han också hört knackningarna. Han blir lika förbryllad som jag.. så det är absolut INTE något jag inbillar mig! Varför jag nu skulle göra det.
I skrivande stund pågår knackningarna och har gjort det sedan 11-tiden ungefär. Har inte ens varit nära att somna. Är så jävla rädd.
Min pojkvän säger att jag ska kontakta hyresvärden och berätta om knackningarna men det känns lite som att de inte kommer ta mig seriöst, så jag vettefan. Men vad ska jag annars göra? Och vad kan det vara? Det enda jag har i min skalle är: ande, ande, ande.