• OssieOskar

Är skägg så jävla snyggt?

Kan någon förklara varför skägg skulle vara så snyggt? 

• Svar på tråden Är skägg så jävla snyggt?
  • Stårschan
    Johan75 skrev 2016-12-27 16:18:14 följande:
    Är det rent en dealbreaker? Skulle du helt sluta attraheras av din kille ifall han rakade sig?
    Jag attraheras inte längre lika mycket av min man sedan han började raka sig. Det är absolut ingen dealbreaker, men jag är lite ledsen faktiskt. Jag tycker att det är trist att han inte längre vill vara så snygg som han brukade vara. Men men. C'est la vie.
  • Miew
    Johan75 skrev 2016-12-27 16:18:14 följande:
    Är det rent en dealbreaker? Skulle du helt sluta attraheras av din kille ifall han rakade sig?
    Behold, i come as a thief.
    Det är en dealbreaker för att ens bli intresserad, men skulle han raka sig nu skulle jag ju inte sluta älska honom. Men skulle nog inte vara lika attraherad längre, men som tur är så vill han ha sitt skägg
  • annancassandran

Det är extremt fult tycker jag! Ingen man har så fult ansikte att han blir snyggare av att dölja det med en massa lurv. Skulle aldrig bli intresserad av en skäggig man. Ännu fulare blir det när man börjar se grå hårstrån.

Men visst, har mannen dålig hy och anser sig själv se hemsk ut så kan jag förstå motivet.

• En glad tjej

Det är sexigt och manligt med skägg men det ska vara välskött och ansat, ingen "könshårsbuske" i ansiktet tack

• i-o

Låter onekligen som att det är bäst att ha oansat skägg och dålig hy för att undkomma.

Ska skriva ner detta i min framstå-som-ointressant lista.

• flygrl
    Stårschan skrev 2016-12-27 16:24:36 följande:
    Jag attraheras inte längre lika mycket av min man sedan han började raka sig. Det är absolut ingen dealbreaker, men jag är lite ledsen faktiskt. Jag tycker att det är trist att han inte längre vill vara så snygg som han brukade vara. Men men. C'est la vie.
    Skulle inte ett lösskägg kunna funka då? Borde ju inte va omöjligt få ett hyfsat fint tomteskägg till bra pris nu så här efter jul?! :P
  • fluu

Skägg är jäkligt snyggt och hett så länge det inte är ovårdat eller allt för långt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • EnAnonumius
    Tofflans skrev 2016-12-27 11:10:42 följande:
    Det är inte ett dugg snyggt. Det är jävligt ohygieniskt.
    Har du källa på att skägg är "Det ÄR jävligt ohygieniskt" eller är det din subjektiva åsikt du vill ha som fakta?
  • flygrl

Tycker slätrakat e snyggare, skönare kyssa och gosa med och manligare faktiskt (förutsätter han e maskulin i övrigt med då). Fast ett mindre välvårdat, välansat skägg typ goatee kan funka på rätt person. Lika med mustasch.
    Sen tycker jag TS ska göra som han känner blir bra för honom.

• Froken Lokens
    Yasminaoo skrev 2016-12-27 11:53:23 följande:

Nej det gör det inte! Välvårdat skägg är jätteäckligt och det så fruktansvärt ytligt ut. Jag tänker direkt att bägaren är en svag människa med astråkig personlighet.

Jag har en helt annan erfarenhet av män med välvårdade skägg.
Svar på tråden Är skägg så jävla snyggt?