• Anonym (Bbngvll)

Zopiklon?

Min sambo går och gör tester för att få tillbaka sitt körkortstillstånd efter att han blev av med kortet för 6 år sen. Han lever nyktert förutom nån öl på helgen. Han har på senaste tiden haft svårt att somna på kvällen och det påverkar han mycket då kan måste gå upp kl.5 så de blir inte många timmar per natt, så för en vecka sen fick han en zopiklon av sin mamma som han tog utan att tänka sig för. Han har lämnat prov idag (urin), och det skickas på analys, tror ni det kommer visa nånting? Han kommer givetvis inte ta någon mer tablett. Båda är bara oroliga att allt har förstörts nu!

• Svar på tråden Zopiklon?
  • klyban
    Ser0tonin skrev 2016-12-29 20:19:03 följande:
    Det beror på vilka tester det gör. tar det bara en pissticka så skulle det synas på bensodiazepiner?

Men jag ska erkänna att jag slarvläste och såg inte att dom skickade det på analys. Då ser dom ju mer exakt vad det är. 

Stickan konstaterade vi att den inte syntes på, med ovanstående länk om vad som syns på stickor.
    Om nu detta inte är information som är för gammal och att det nu syns.

• klyban
    Anonym (fager) skrev 2016-12-29 20:17:34 följande:
    Ingen expert men tror de flesta drogscreeningkit inte inkluderar zopiklon. Och tror inte zopiklon ger utslag för benso. Är det skickat på analys är det mer noggrannt. Vad som testas beror helt på vad som ikryssats av beställaren. Men kanske inte zopiklon i första hand. Dessutom tror jag att zopiklon har så kort halveringstid att det knappast finns några spår i blodet efter en vecka.

Be honom prata om sina sömnproblem med sin doktor. Det finns ett naturligt hormonpreparat som heter melatonin som man kan få på recept mot sömnproblem. Mycket bättre än bensoderivat och antihistaminskit när den funkar.

I denna säger  man att man kan påvisa denna substans.
    Kolla under U-Benzodiazepiner specifik.
    www.furstlab.se/analys-och-diagnostik/diagnos/missbruksanalyser/

• Queennr1

Narkotikaklassad substans. Intar man sådana utan att ha det lagligt förskrivet gör man sig skyldig till narkotikabrott rent krasst.

• Anonym (Bbngvll)

Att de syns om de finns kvar i kroppen är en sak. Men den stora frågan är ju om ni tror att en 5mg sitter kvar i kroppen efter 8 dagar?

• Ser0tonin
    Anonym (Bbngvll) skrev 2016-12-29 22:23:50 följande:

Att de syns om de finns kvar i kroppen är en sak. Men den stora frågan är ju om ni tror att en 5mg sitter kvar i kroppen efter 8 dagar?

Nej det gör det inte.
  • Polispotatis

Det är alltid någon annan som begått brottet och så djävla synd om den personen....

Det är satan helt rätt att NI får ett hårt straff och i mitt tycke ett alldeles för milt straff.

Nästa gång kör ni över ett barn och hur låter ursäkten då?

Har man en massa skit i blodet ska man inte köra bil, någonsin!

• i-o
    Polispotatis skrev 2016-12-31 17:40:09 följande:

Det är alltid någon annan som begått brottet och så djävla synd om den personen....

Det är satan helt rätt att NI får ett hårt straff och i mitt tycke ett alldeles för milt straff.

Trollknöl.

Det säger sig självt att man inte framför ett motoriserat fordon om man inte känner sig nykter. Tack och lov finns inte triangelmärkningen kvar.  
  • Anonym (fager)

Suck. Sambon har inte intagit några tabletter när han kört bil utan inför natten för att kunna sova.
  • i-o

Skulle inte oroa mig. Är det så att det är ens minsta risk att det är positivt, notifiera, förklara situationen att det rörde sig om temporär sömnbrist som korrigerades vid provlämnande. De bör förbise det, även om det är positivt i värsta fall ber de sambon återkomma om ett par dagar för ett nytt test. Men det beror iofs också lite av i vilket sammanhang denne förlorade körkortet från början samt hur många rena tester som lämnats innan och hur många som är kvar.

Men en korrigering av sömnsvårigheter är oftast inget problem. Söker man till sjukvården temporärt för just det kan man säkerligen en engångsdos som mycket väl kan ge utslag på bensodiazepiner. Jag skulle inte oroa mig åtminstone, jag har recept. Men har aldrig varit något problem att lämna prover för mig även när jag intagit annat.

• klyban

Det är värre om personer inte får sova, de är betydligt farligare i trafiken.
    Sen är det inte skit, utan en helt vanlig medicin, varken mer eller mindre.

• Anonym (Bbngvll)

Asså öppna inte käften om du inte ens har förstånd att läsa hela inlägget först. Min sambo gör tester för att få sitt körkorts tillstånd och hade tagit EN 5mg zopiklon EN gång för att SOVA 8 dagar innan testet. Han har alltså inte ens körkort så han framför inger fordon över huvudtaget.
  • Eliiinag

Zopiklon brukar inte synas på vanligt pissprov men synd nog så kan de synas om de skickas till analys.

Svar på tråden Zopiklon?