Inlägg från: josefiina |Visa alla inlägg
  • josefiina

Bf sept 2017

Ironiskt nog går jag och saknar energi! Som att det kommer finnas mer av den varan sen :D

Sova på mage och borra ner huvudet i kudden måste som många andra ligga högt med huvudet nu.

Är ingen träningsmänniska men är träningstaggad vill få tillbaka min gamla otränade kropp och lite mer tränad därtill. Världens svagaste pösmunk just nu..

Sluta med äckliga Niferex! Blä!!

19 dagar kvar snälla kom tidigare jag är SÅ redo!

• josefiina
    Juliii86 skrev 2017-08-16 22:48:44 följande:

Jag håller med! Jag är också tränningstaggad så det finns inte. Det banne i mig ta bort all kilo som blir kvar efter förlossning. Mitt mål är 50 kg och det passar utmärkt för min längd eftersom jag är kort.

Då är vi lika med BF då :) jag har den 4 September.

Yes 4 september ????
  • josefiina
    Juliii86 skrev 2017-08-17 10:39:58 följande:

Jaha vad roligt  då får vi se vem som hinner först till förlossning

Jag är övertygad om att jag kommer gå över men blir glatt överraskad om han kommer tidigare. Vad tror du själv om när du föder?
  • josefiina
    erijon skrev 2017-08-17 14:17:02 följande:

Nu känns det som att magen ska explodera. Allt gör såååå ont. Huden är så nära att liksom bara rivas upp och släppa. Magen kan liksom inte växa mer nu. Går ändå bara in i vecka 35 på måndag :(

Fin mage :)

Min mage kliade och spände vid ett tillfälle när han låg och tryckte ut på ett nytt sätt. Jag smörjde med helosan och det hjälpte mig då iaf.
  • josefiina
    Juliii86 skrev 2017-08-17 16:04:32 följande:

Jag tror också att jag kommer gå över tiden. Det är mitt första barn så det blir säkert kanske en vecka som jag går över men jag hade velat ha exakt på bf eller bara några dagar efter. Vill ju så gärna träffa min lilla tjej.

Då har vi en likadan situation jag är också förstföderska. Jag var hos bm idag och fick veta att jag var fixerad det säger ju inte mkt eg men man vill ändå tro och hoppas att det närmar dig.
  • josefiina

Nä jag tror inte heller jag blir först! Men vem det än blir så ser jag fram emot att få höra att det kommit en liten skatt. Då har startskottet för våra födslar börjat :D

• josefiina

Är det någon fler som tagit reda på könet och är trött på att höra - men tänk om det är en tjej eller; det kan ju vara en tjej oxå eller; hur kan ni vara så säkra på att det är en kille då? The list goes on.. skeptiker som hört talas om när nån trodde det var det könet men ut kom det andra osv.

Får dra samma historia om ultraljudet och hur barnmorskan pekade ut snoppen om och om igen. Jag vet ju att det är en pojke eftersom jag litar på hon som berättade det för oss och vad vi såg. Men de här skeptikerna får ju en ändå irriterad tillslut bara för att de får en att för några ögonblick själv att tveka.

Ska bli så skönt när han kommer så de blir motbevisade

• josefiina
    Smus81 skrev 2017-08-21 03:58:28 följande:

Jo, då skeptiker finns det alltid, men har inte varit så drabbade denna gång. De brukar tystna när jag svarar att "nu har vi ju fått de bekräftat på 4(!) ultraljud, så vi är rätt säkra på att det är en lillebror".

Jag stör mig mer på min rubbade nattsömn och en hemsk halsbränna. Det lär ju liksom dröja ett tag tills man får sova en hel natt igen...

Sant det finns värre saker att störa sig på. Igår nådde detta i taket bara. Har samma problem rubbad nattsömn mkt spring på toan och denna halsbränna! Men ändå tacksam för mina besvär slutar där.
  • josefiina
    m12345 skrev 2017-08-21 10:42:12 följande:

Mitt vatten gick imorse så nu är jag inlagd för att få ett akut snitt under dagen! Så ni som inte packat väskor etc - gör det! Min BF var 17 sep och jag har inte haft några känningar senaste dagarna förutom trött och att magen varit stenhård!

Åhå så spännande! Du kanske har din goding hos dig nu, lyllo! Håller tummarna för att allt går/har gått bra!
Svar på tråden Bf sept 2017