Juliii86 skrev 2017-09-06 04:32:34 följande:
Ja verkligen :) Hon ville verkligen gå ut och träffa mamma och pappa. Ja, det gör man ju verkligen. När hon kom ut började jag gråta av glädje och så tittade jag på min man så fick han också tårar. Den glädjen kommer jah aldrig att glömma. Tack så mycket :) Jaså? Jag födde min dotter den 29 kl 07.45. Vilket datum blev det för er? Rätt så häftigt att vi hade samma bf och födde våra barn snarlik nära. Sprack du något? Min dotter kom ut med ena handen bredvid huvudet så jag sprack lite med 2 stygnd sydda för hon skrapade med nagel och de andra var nog att jag sprack för hon kom ut. Bm var facinerade att det gick så bra för mig fast än det är första barnet som inte spricker så mycket och desutom en snabb förlossning. De sa upprepade gånger till mig att de inte kunde förstå hur smidigt det blev alltihopa.
Aah nä jag tänkte fel Nils föddes den 30 aug kl 02.43. Mitt vatten gick den 29 kl 02.00 så tänkte tokigt.
Jag sprack väldigt lite 3 stygn på ytliga grad 1 sprickor så det blev lindrigt. (Obs! För er andra som läser om att man spricker för mig kändes det inte och det behöver alltså inte vara hela världen. Jag själv hade nämligen en rädsla för att spricka det kommer jag inte ha om vi lyckas få fler barn).
Men va skönt att det gick så smidigt det är ju ett riktigt stort plus! :D hur mkt vägde hon och längd? Ammar du? Har går det isåfall? Själv börjar det ta sig. Han är en snuttare och blir sömnig så fort han läggs vid bröstet. Efter en lång dag med amning orkar han inte mer så brukar komplettera med ersättning på kvällskvisten för att få en harmonisk pojke inför natten.