• Anonym (Snarkare)

Min man sover dåligt pga mina snarkningar :-(

De senaste halvåret har min man störs av mina snarkningar vilket gör att han sover sämre. Jag har provat nässpray, även sådan just för snarkare, men det funkar inte. Jag sover på magen vilket är bra iaf. Jag har gått upp ca 5 kg på denna tid och dricker ca 5-8 glas vin i veckan. Jag har läst att överviktiga kan ha problem med snarkningar. Jag är normalviktig även om jag gått upp lite. Borde jag försöka gå ner dessa kg för min mans skull? Jag kan tillägga att jag vill gå ner oavsett snarkning eller inte. Vinet kanske påverkar också? Dricker lite mer nu än tidigare. Vad påverkar mina snarkningar mest tro? Ska prova någon sorts metallgrej som man sätter i näsan också som jag köpt mot snarkningar men jag har inte stora förhoppningar. 

• Svar på tråden Min man sover dåligt pga mina snarkningar :-(
  • Anonym (Testa)

Testa en bettskena. Finns på Apoteket för under tusenlappen. Du lägger den i varmt vatten och den formar sig efter ditt bett. Min pappa slutade snarka efter 30 år när han skaffade den. Hade en del andningsuppehåll också under natten som nu är borta. Det finns appar också som registrerar dina snarkningar om du vill hålla koll på hur mycket du snarkar.

• Anonym (Fläskberget)

Din man borde oroa sig mer för ditt drickande än dina snarkningar! Att gå ned i vikt är bra, sluta dricka alkohol, skaffa varsitt sovrum.

• Plupp73

Alkohol ökar snarkningar - testa sluta med det helt.
    Viktökning brukar öka snarkningar - gå ner i vikt

Börja där, och se hur det blir

• Plupp73

Du ligger för övrigt på gränsen till riskbruk vad gäller alkohol så du bör minska ordentligt även av det skälet.

• Anonym (Bertta)

Vi har haft skilda sovrum i 4år redan pga mannens snarkningar. Nu bättre sedan han gick ner 17kilo. Vad är vitsen i att sova ihop om den ena jämt vaknar trött o slut o ofta även irriterad??

• Anonym (frun)

De nätter min man snarkar mycket sover jag på soffan. Har en hörselskada så klarar inte av ljudet från hans snarkningar.

Tråkigt men nödvändigt.

Du borde däremot vara mer orolig för ditt alkoholintag än för ditt snarkande. Alkohol gör dessutom snarkandet värre i många fall.

• Rakad Apa
    Anonym (frun) skrev 2017-01-06 15:35:27 följande:

De nätter min man snarkar mycket sover jag på soffan. Har en hörselskada så klarar inte av ljudet från hans snarkningar.

Tråkigt men nödvändigt.

Du borde däremot vara mer orolig för ditt alkoholintag än för ditt snarkande. Alkohol gör dessutom snarkandet värre i många fall.

Varför ska du sova på soffan när det är din man som snarkar?
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Froken Lokens
    Rakad Apa skrev 2017-01-06 15:59:16 följande:

Varför ska du sova på soffan när det är din man som snarkar?

För att det är hon som störs.
  • Anonym (Gnisslaren)

Vi har haft skilda sovrum ett bra tag, maken snarkar och jag gnisslar tänder. Båda vill vakna utvilade.

• Anonym (jag också)

Jag snarkar också, men så köpte jag en sådan här www.adactive.se/rz.htm, som jag har använt i 1,5 år (är inne på min andra skena)och snarkandet har upphört helt. 

Svar på tråden Min man sover dåligt pga mina snarkningar :-(