• Anonym (TS)

Drogtest

Jag skall drogtestas via Hälsan och arbetslivet.

Vad är det för test de skall ta och hur långt tillbaka går dessa tester?

Tas det via urinen eller blodet eller?

• Svar på tråden Drogtest
  • Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2017-01-09 17:29:27 följande:

Det beror på drogen samt hur mycket/hur länge du använt drogen m.m.

Cannabis t.ex. finns i blodet ca 12h efter senast intag, men om man konsumerat det mer regelbundet så kan det finnas THC  i blodet längre än så. Andra droger rör sig ofta om 2-4 dagar, vissa veckor - det beror på helt enkelt. Vilken/vilka droger är det du funderar över? Brukat de en gång, fler gånger? Hur ofta? 

Morfin gäller det. Senaste för en vecka sedan tog jag det. Brukat det 5 dagar i veckan de senaste halvåret. Borde det slå positivt?
  • Långbenopluto
    Anonym (TS) skrev 2017-01-09 17:38:21 följande:
    Morfin gäller det. Senaste för en vecka sedan tog jag det. Brukat det 5 dagar i veckan de senaste halvåret. Borde det slå positivt?
    Har du fått det på recept så är det ingen fara, då säger du det när du tar testet.

Ja, morfin syns på testet, så det syns troligtvis.
  • Anonym (TS)
    Tofflans skrev 2017-01-09 18:11:26 följande:

Har du fått det på recept så är det ingen fara, då säger du det när du tar testet.

Ja, morfin syns på testet, så det syns troligtvis.

Syns det vad för morfin eller är det bara opioider det kommer att slå på?
  • Anonym (M)
    Om du inte tagit på en vecka borde du inte ha något att oroa dig över. Morfin syns i ca 12 timmar på blodprov, inte säker på hur länge det kan vara spårbart i blodet dock, hört ca 3 dagar. Men oavsett så borde det inte vara någon fara om det gått en vecka. 
  • Anonym (M)
    Om du inte tagit på en vecka borde du inte ha något att oroa dig över. Morfin syns i ca 12 timmar på blodprov, inte säker på hur länge det kan vara spårbart i blodet dock, hört ca 3 dagar. Men oavsett så borde det inte vara någon fara om det gått en vecka. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (M) skrev 2017-01-09 18:30:53 följande:

Men innan dess tog jag det 5 dagar i veckan ungefär. Missbrukade det tyvärr. Men nu har jag varit utan morfin i en vecka exakt. Borde det vara grönt då eller ?
  • Anonym (M)
    Anonym (TS) skrev 2017-01-09 18:41:05 följande:
    Men innan dess tog jag det 5 dagar i veckan ungefär. Missbrukade det tyvärr. Men nu har jag varit utan morfin i en vecka exakt. Borde det vara grönt då eller ?
    Men det är det jag menar, det borde trots det ändå inte synas om det gått en vecka. Droger försvinner relativt snabbt ur blodet, skulle du behöva ta urinprov däremot så finns det mer anledning för oro. 
  • Anonym (TS)

Testet blir på torsdag istället och det blir urinprov. Då har det gått 10 dagar från det att jag brukade morfin. Innan dess brukade jag det ca 5 dagar i veckan i större lass om man säger så. Vad kommer detta test att snappa upp av morfinet då??????

• smulpaj01
    Anonym (TS) skrev 2017-01-10 09:24:58 följande:

Testet blir på torsdag istället och det blir urinprov. Då har det gått 10 dagar från det att jag brukade morfin. Innan dess brukade jag det ca 5 dagar i veckan i större lass om man säger så. Vad kommer detta test att snappa upp av morfinet då??????

Morfin är påvisbart i urin 2-4 dygn efter intag. Tror du kan vara lugn.
  • Anonym (TS)
    smulpaj01 skrev 2017-01-10 09:31:29 följande:

Morfin är påvisbart i urin 2-4 dygn efter intag. Tror du kan vara lugn.

Jag vet hur länge det visas i utom OM man inte missbrukat det. Jag har missbrukat det ordentligt innan. Sista intaget som sagt för 10 dagar sedan.

Borde det slå positivt ändå?
  • klyban
    Anonym (TS) skrev 2017-01-10 09:50:02 följande:
    Jag vet hur länge det visas i utom OM man inte missbrukat det. Jag har missbrukat det ordentligt innan. Sista intaget som sagt för 10 dagar sedan.
    Borde det slå positivt ändå?

För guds skull köp ett drogtest och kolla själv om du är så orolig.
    Så vet ju du hur det blir vid ett drogtest.

• Anonym (lennart)
    Anonym (TS) skrev 2017-01-09 17:11:12 följande:

Jag skall drogtestas via Hälsan och arbetslivet.

Vad är det för test de skall ta och hur långt tillbaka går dessa tester?

Tas det via urinen eller blodet eller?

www.provsvaret.se/produkt-kategori/drogtester/

Brukar oftast vara något i denna stilen. Alltså piss prov eller ett enkelt salivprov :P

Sluta noja nu! haha
Svar på tråden Drogtest