omprövning av F-penning!
Hej! Jag är så fruktansvärt arg på F-kassan så jag kokar! Det hela började med att jag höll på att sluta på en tidigare arbetsplats och kunde inte pga omständigheter börja att plocka ut dem. Började ett nytt arbete jan-16 och samma där,som nyanställd ville jag inte innan min provanställning hade löpt ut( 3 mån) börja min anställning med att plocka ut F-penning. När jag hade fått fast anställning bad jag min chef att se över när jag kunde börja plocka ut min f-penning med svaret att hon skulle ta upp det med chemaläggaren...men inget hände trots att jag påminde om saken. Jag tog då kontakt med f-kassan i maj -16 ang mina 90 garantidagar jag har haft kvar och frågade dem om jag kunde få ut mina kvarvarande dagar på annat sätt då jag inte kunde få kortad arbetstid på min arbetsplats och DÅ fick jag till svar av kvinnan att jag kunde begära 90 dagar BAKÅT i tiden från anmälningsdatumet innan min dotter slutar första klass eftersom hon fyller 8 år innan skolavslutningen. Jag ringde även en xtra gång hösten -16 om jag kunde använda vilken blanket/period jag ville av de tre jag hade hemma när jag ansökte om dagarna,hon sade JA. Sagt och gjort tog jag tag i dessa papper och skickade in fem i december-16. Fick sedan svar från F-kassan att jag inte skulle få F-penning beviljat då de räknar 90 dagar bakåt från det jag SKICKAT in blanketterna!!! Jag känner mig GRUNDLURAD!!!' När jag kontaktade dem sade kvinnan som tog emot mitt samtal att jag kunde göra en omprövning. Idag läste jag igenom omprövningspappret/* inte nöjd med beslutet*..och det står klart och tydligt att jag INTE kommer att få mina pengar för att jag har blivit vilseledd!!!! Det är ju tamefan DET jag har blivit!!! Hur sjutton skall jag skriva min omprövning..??? Jag vill ha rätt till MINA och mitt BARNS pengar! Någon som varit i damma situation som kan komma med råd..? Som ensamstående så SKÄNKER man inte sådana här pengar eller dagar hur som helst!