• fritil9

Efter hur många inseminationer fick du/ni +?

Efter att vi, jag och min flickvän, gjort ett första inseminationsförsök med fryst donerad sperma på klinik med 15 milj. spermier, men fått både mens och negativt på stickan, undrar vi nu lite hur lång tid det tog för er andra att bli gravida med insemination?

Ålder vid insemination?

Hur många milj spermier?

Tacksamma för svar! :)

Vi är 22 och 23. Trodde verkligen det skulle ta sig denna gången.. Kändes verkligen så. Hade konstant mensvärk i ca 1 vecka innan mens, vilket aldrig hänt tidigare. Har bara värk första dagen i vanliga fall.

• Svar på tråden Efter hur många inseminationer fick du/ni +?
  • Anonym (mamma)

Det tycker jag absolut att ni ska göra!

• fritil9
    Anonym (mamma) skrev 2017-01-21 17:32:00 följande:

Det tycker jag absolut att ni ska göra!

Det kan inte vara försent då? Om ägget lossnar om 24 timmar, då är klockan 17:00 på söndag, kan ägget "dö" innan det gått 24 timmar? Haha!
  • Lincha77

Jag fick glad gubbe 10.30 och inseminerades dagen efter klockan 13.15 och då tog det sig ????????????så jag vet inte alls vad som är bäst eller inte. Lycka till oavsett!

• fritil9
    Lincha77 skrev 2017-01-21 22:51:05 följande:

Jag fick glad gubbe 10.30 och inseminerades dagen efter klockan 13.15 och då tog det sig ????????????så jag vet inte alls vad som är bäst eller inte. Lycka till oavsett!

Fan att inte kliniken har öppet på helgen så man kan ringa och rådfråga! :'( men antar att det är kört.. läste nu något om att ägget släpper 12 timmar efter glad gubbe.. :(
  • Anonym (mamma)
    fritil9 skrev 2017-01-21 22:07:20 följande:

Okej, vad tror ni? För sent att inseminera på måndag?

Jag trodde vid andra tillfället att det skulle bli på håret (36 timmar efter glad gubbe), men enligt kliniken var det perfekt timing. Eftersom jag blev gravid båda gångerna jag var hos dem väljer jag att tro att de vet vad de gör
    Ni måste givetvis ta ett beslut om ni tycker det är värt att gambla med så mycket pengar, men har det varit för tidigt vid de andra försöken kanske detta är precis lagom?
  • Anonym (mamma)

Ägget släpper 12-24 timmar efter glad gubbe och lever 24-48 timmar. Frysta spermier lever upp till 48 timmar. Skulle ni få tid kl senast 10 på måndag skulle det bli ungefär samma tidsspann som jag hade när jag blev gravid med dottern, men det är ju jag. Jag tror inte det går att veta, utan det blir en chansning oavsett.

• fritil9
    Anonym (mamma) skrev 2017-01-21 23:20:44 följande:

Jag trodde vid andra tillfället att det skulle bli på håret (36 timmar efter glad gubbe), men enligt kliniken var det perfekt timing. Eftersom jag blev gravid båda gångerna jag var hos dem väljer jag att tro att de vet vad de gör

Ni måste givetvis ta ett beslut om ni tycker det är värt att gambla med så mycket pengar, men har det varit för tidigt vid de andra försöken kanske detta är precis lagom?

Oj ja då kanske det funkar? Fy vad svårt att veta! :'( kunde inte gubben bara kommit imorgon bitti istället.. så typiskt..
  • HoppasPåEnTill

Jag är drygt 40 och har försökt 5 cykler med färsk, donerad sperma. Tror att jag hade ÄL igår på 5:e cykeln.

Hade troligtvis ett supertidigt missfall förra cykeln då jag blödde hysteriskt.

• fritil9
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-22 10:05:19 följande:

Jag är drygt 40 och har försökt 5 cykler med färsk, donerad sperma. Tror att jag hade ÄL igår på 5:e cykeln.

Hade troligtvis ett supertidigt missfall förra cykeln då jag blödde hysteriskt.

Å vad tråkigt, hoppas det tar sig denna månad då om du har tillgång till sperma och så!
Svar på tråden Efter hur många inseminationer fick du/ni +?