• fritil9

Efter hur många inseminationer fick du/ni +?

Efter att vi, jag och min flickvän, gjort ett första inseminationsförsök med fryst donerad sperma på klinik med 15 milj. spermier, men fått både mens och negativt på stickan, undrar vi nu lite hur lång tid det tog för er andra att bli gravida med insemination?

Ålder vid insemination?

Hur många milj spermier?

Tacksamma för svar! :)

Vi är 22 och 23. Trodde verkligen det skulle ta sig denna gången.. Kändes verkligen så. Hade konstant mensvärk i ca 1 vecka innan mens, vilket aldrig hänt tidigare. Har bara värk första dagen i vanliga fall.

• Svar på tråden Efter hur många inseminationer fick du/ni +?
  • AlexSthlm
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-23 14:20:27 följande:

Härligt! Hoppas att det tar sig på ert första försök!

Nja, det är fjärde försöket men första med Ovitrelle-spruta :) Tack!
  • AlexSthlm
    fritil9 skrev 2017-01-23 14:47:18 följande:

Då håller vi verkligen tummarna nu då! :D

Tyvärr blev det inte alls, kliniken och vi tyckte det var en onödig risk att inseminera med så små odds!

Ja, tack! :D

Okej, vad trist, hoppas på nästa månad då!
  • AlexSthlm

Sådär ja, inseminerad och klar haha! Nu är det bara att hålla tummarna! Bim 9/2

• HoppasPåEnTill
    AlexSthlm skrev 2017-01-24 13:44:04 följande:

Sådär ja, inseminerad och klar haha! Nu är det bara att hålla tummarna! Bim 9/2

Håller tummarna! Jag tror jag har BIM 5-6/2
  • AlexSthlm
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-24 14:00:59 följande:

Håller tummarna! Jag tror jag har BIM 5-6/2

Håller tummarna för dig med!
  • Biet
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-24 16:56:51 följande:

Tack! Jag väntar "tålmodigt" på att mensen inte ska komma.

Får hålla tummarna för att den inte kommer då.
  • FiaLisa81

Än så länge har vi inte fått nåt + och vi har gjort 2 inseminationer.

Jag fick också molvärk ca en vecka efter inseminationen. O mensen var försenad flera dagar så vi hann verkligen börja hoppas på graviditet! Dessutom fick vi ett svagt + på de 2 första graviditetstesten, ca 17 dar efter insemination. Men sen kom mensen efter några dar.. och ett tydligt negativt grav-test samma dag.

Har förstått att detta med graviditet kan ta tid. Vanliga (man+kvinna) par kan ju få försöka i flera månader, upp till ett år eller mer innan de blir gravida. Jag tror man får helt enkelt räkna med att det tar tid. Ägglossning är ingen garanti för graviditet. Utan det är ett lotteri, det är mycket som ska klaffa. Men det är ju stressande att man har begränsade försök på sig (via Landstinget) som samkönat par. O jag är 35 år så det är ju också en bidragande orsak till att det kanske tar längre tid.

Men ni är ju unga, så jag tror inte ni ska oroa er om det tar lite tid. Det är normalt. Lyssna inte på alla som lyckas första gången, de flesta gör inte det. För de flesta tar det lite tid. O ni har definitivt åldern på er sida!!

Lycka till!! Kram

• FiaLisa81

Glömde svara på frågan om antal spermier.. Tror läkaren sa (om jag inte minns fel) att det var 10 miljoner spermier sist. Men som han sa: Det behövs bara en! Så antalet är inte så viktigt.

Svar på tråden Efter hur många inseminationer fick du/ni +?