• fritil9

Efter hur många inseminationer fick du/ni +?

Efter att vi, jag och min flickvän, gjort ett första inseminationsförsök med fryst donerad sperma på klinik med 15 milj. spermier, men fått både mens och negativt på stickan, undrar vi nu lite hur lång tid det tog för er andra att bli gravida med insemination?

Ålder vid insemination?

Hur många milj spermier?

Tacksamma för svar! :)

Vi är 22 och 23. Trodde verkligen det skulle ta sig denna gången.. Kändes verkligen så. Hade konstant mensvärk i ca 1 vecka innan mens, vilket aldrig hänt tidigare. Har bara värk första dagen i vanliga fall.

• Svar på tråden Efter hur många inseminationer fick du/ni +?
  • HoppasPåEnTill
    fritil9 skrev 2017-01-22 10:22:53 följande:

Å vad tråkigt, hoppas det tar sig denna månad då om du har tillgång till sperma och så!

Gjorde insemination torsdag och fredag. Hoppas att det blev bra timing. :)
  • AlexSthlm

Spännande idag! Ska ta ovitrelle-sprutan ikväll kl 22, hade negativt äl-test imorse och inte superstarkt streck vilket jag antar är bra för om jag får positivt test är det väl försent med spruta ikväll och insemination på tisdag. Har läst på väldigt mycket om hur jag ska sprutan, drömde t o m om det inatt, men det går säkert bra! :) Hoppas bara att det är det här som behövs för att det ska ta sig!

• fritil9
    AlexSthlm skrev 2017-01-22 14:27:22 följande:

Spännande idag! Ska ta ovitrelle-sprutan ikväll kl 22, hade negativt äl-test imorse och inte superstarkt streck vilket jag antar är bra för om jag får positivt test är det väl försent med spruta ikväll och insemination på tisdag. Har läst på väldigt mycket om hur jag ska sprutan, drömde t o m om det inatt, men det går säkert bra! :) Hoppas bara att det är det här som behövs för att det ska ta sig!

Å du får uppdatera om hur det går! Är det första gången du stimulerar? Verkar som att vi ska testa det nästa gång efter som att äl var sen denna månaden! :) håller tummarna!
  • fritil9
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-22 18:02:40 följande:

Jag fick till en insemination till idag och använder mig av en softcup för att hålla spermierna på plats.

Vad använder du? Har du en privat donator? :) jaha! Är det bättre alltså? Ligger du inte kvar efter? Eller gör både och kanske? :)
  • AlexSthlm
    fritil9 skrev 2017-01-23 08:16:17 följande:

Å du får uppdatera om hur det går! Är det första gången du stimulerar? Verkar som att vi ska testa det nästa gång efter som att äl var sen denna månaden! :) håller tummarna!

Sprutan gick bra i alla fall, var inte alls så läskigt som jag hade tänkt. Idag var testet positivt och starkt, så hoppas att insemination imorgon bitti blir bra tajmat! Japp, det är första gången, hoppas sista också ;)

Tack! :)

Hur blev det för er med insemination?

• Biet
    fritil9 skrev 2017-01-23 08:17:48 följande:

Vad använder du? Har du en privat donator? :) jaha! Är det bättre alltså? Ligger du inte kvar efter? Eller gör både och kanske? :)

Att använda färsk ofrusen sperma brukar betyda att de är lite mer livskraftiga men framförallt långlivade.

Jag har inte exakta siffror men har hört skillnader på + 5 till 10 % högre chans att lyckas med ofrusen.

För att kunna få ofrusen sperma behöver du/ni ha en privat donator som möter upp vid de tider det är dax för insemination.

Resten är rätt lika. Han gör sitt i en mugg/kopp och du/ni tar upp det i en spruta och inseminerar.

Fördelen med det privat också är ju att det är du som har valt ut vem det är och vilka krav som du ni har bestämt skall gälla. Sedan brukar det vara mycket billigare också.

Lycka till framöver.
  • HoppasPåEnTill
    fritil9 skrev 2017-01-23 08:17:48 följande:

Jag har en privat donator och ligger kvar 10-20 minuter. Softcup sitter sen kvar ca 12 timmar.
  • HoppasPåEnTill
    AlexSthlm skrev 2017-01-23 12:11:40 följande:

Sprutan gick bra i alla fall, var inte alls så läskigt som jag hade tänkt. Idag var testet positivt och starkt, så hoppas att insemination imorgon bitti blir bra tajmat! Japp, det är första gången, hoppas sista också ;)

Härligt! Hoppas att det tar sig på ert första försök!
  • fritil9
    AlexSthlm skrev 2017-01-23 12:11:40 följande:

Då håller vi verkligen tummarna nu då! :D

Tyvärr blev det inte alls, kliniken och vi tyckte det var en onödig risk att inseminera med så små odds!
Svar på tråden Efter hur många inseminationer fick du/ni +?