• lottaliten

Clomid (Klomifen)

Hej!

Dag 2 med clomid idag. Delar gärna denna resa med någon. Själv känner jag ett underligt illamående, vet inte om det är tabletten eller jag själv som tycker detta är lite jobbigt? Tacksam att medicinen finns, men inte roligt att vara i den sits när man måste ta droger för att kunna få ett barn.. Ni kanske förstår känslan..

• Svar på tråden Clomid (Klomifen)
  • Too tiki
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-12 10:03:29 följande:

Åh! Förresten.

Pergo verkar lura ÄL-testen. De billiga.

Alla test, redan från första dagen jag testat ser positiva ut. Clearblue har inte lurats men stickorna.

Jag fick vanliga utslag på båda de billiga och clearblue. Jag använder från billiga tester och så kollade jag med testlagret billiga, vanliga CB och CB advance. Det enda som jag märkte skillnad på mot tidigare månader var att jag fick hög fertilitet i 3 dgr innan maximal med advance, utan pergo har jag fått maximal direkt.

Nu har jag köpt en fertilitetsmonitor för jag tror det blir billigare i längden för jag vill ändå ha minst CB advance och de är ju ganska dyra. Hoppas jag slipper använda den, men vi får se :)

• HoppasPåEnTill
    lottaliten skrev 2017-01-12 10:06:36 följande:

Berätta mer om din fertilitesmonitor :)

Jag har en clearblue advaced fertilitetsmonitor. Den funkar ungefär som clearblue 4-dagars ÄL test tillsammans med en app.

Den visar Låg Hög Max för fertiliteten. Den mäter 2 hormon som tillsammans blir säkrare än bara LH som de billigare stickorna mäter.
  • Many

En hyffsat ny tråd om Pergotime så jag testar att fråga. Pergotime säljs ju inte längre och jag vill fråga om någon av er har en förpackning att sälja till mig???

Jag fick pergotime i december, blev gravid på första enkelkuren, men fick tyvärr MA :( Har just behandlats för det och vill nu försöka igen. Men Pergotime säljs inte, min gyn.klinik bommat igen verksamheten och väntetiden till gyn på sjukhuset är till efter sommaren.

Skulle göra vad som helst för ett paket Pergotime. Är 37år och känner stor stress för detta då jag är barnlös.

• V89
    lottaliten skrev 2017-01-11 09:02:21 följande:

Hej!

Dag 2 med clomid idag. Delar gärna denna resa med någon. Själv känner jag ett underligt illamående, vet inte om det är tabletten eller jag själv som tycker detta är lite jobbigt? Tacksam att medicinen finns, men inte roligt att vara i den sits när man måste ta droger för att kunna få ett barn.. Ni kanske förstår känslan..

Hej. Jag har diagnosen pco och jag har två döttrar som båda blev till med Klomifen.

Köpte själv från goldpharma och åt 2010 och 2014. Min lilla blir 2 år i april och den stora blir 6 å i augusti.

Tog sig på första, respektive andra försöket med klomifentabletterna.

Nu har jag sen tidigt igår morse haft/har kraftiga ägglossningsmärtor och fick plus på stickan igår, så nu är det på g igen ;) (har ätit Klomifen denna gång med).

Hur har det gått för dig? Ser att detta inlägg skrevs i Januari :)
  • HoppasPåEnTill
    Many skrev 2017-03-11 07:58:20 följande:

En hyffsat ny tråd om Pergotime så jag testar att fråga. Pergotime säljs ju inte längre och jag vill fråga om någon av er har en förpackning att sälja till mig???

Jag fick pergotime i december, blev gravid på första enkelkuren, men fick tyvärr MA :( Har just behandlats för det och vill nu försöka igen. Men Pergotime säljs inte, min gyn.klinik bommat igen verksamheten och väntetiden till gyn på sjukhuset är till efter sommaren.

Skulle göra vad som helst för ett paket Pergotime. Är 37år och känner stor stress för detta då jag är barnlös.

Jag köpte på nätet och fick hemskickat. Hoppas att du kan få tag i några
  • Many

Jag har också liggandes några paket från Goldpharma, men har inte vågat ta dem. Men om det funkat så bra för dig så vågar nog jag också. Dom har hela tiden varit min plan B. Jag gjorde medicinsk abort pga MA nu den sista februari. Normalt sett borde nästa mens komma runt den 25 mars. Pga att jag har pcos så funkar inte mensen som den ska, så inte säkert jag får den i mars. Men funderar på att köra på med Clomifen typ runt den 29 mars iaf. Orkar inte sitta o vänta bort halva livet liksom.

• V89
    Many skrev 2017-03-14 21:52:32 följande:

Jag har också liggandes några paket från Goldpharma, men har inte vågat ta dem. Men om det funkat så bra för dig så vågar nog jag också. Dom har hela tiden varit min plan B. Jag gjorde medicinsk abort pga MA nu den sista februari. Normalt sett borde nästa mens komma runt den 25 mars. Pga att jag har pcos så funkar inte mensen som den ska, så inte säkert jag får den i mars. Men funderar på att köra på med Clomifen typ runt den 29 mars iaf. Orkar inte sitta o vänta bort halva livet liksom.

Min mens hade inte visat sig sen 12 januari, så den 1 mars åt jag en tablett om dagen i fem dagar och idag, 9 dagar sen sista tabletten så har jag fått utslag på ägglossningstest, både clearblue och apotekets.Med KRAFTIG ägglossningskänning, närmre förvärkar än mensvärk. Helt onödigt att vänta! :) pco suger:/

• V89
    Many skrev 2017-03-11 07:58:20 följande:

Jag har som du kan få om det tar sig för mig nu på första! Dock klomifen från goldpharma och inte pergotime... :)
  • Many
    V89 skrev 2017-03-14 22:38:52 följande:

Jag har som du kan få om det tar sig för mig nu på första! Dock klomifen från goldpharma och inte pergotime... :)

Tack, jag har från Goldpharma men man vet ju aldrig vad det är man fått hemskickat. Riktiga Pergotime hade varit att föredra, men.... nä jag har bestämt mig. I slutet på mars kör jag på med dessa :)
  • Many
    V89 skrev 2017-03-14 22:38:52 följande:

Jag tar tacksamt emot dessa om dom finns kvar :)
Svar på tråden Clomid (Klomifen)