• Anonym (Dabado)

Misstänktas ursprung

Vad tycker ni om beslutet att inte föra statistik över misstänkta brottslingars ursprung?

• Svar på tråden Misstänktas ursprung
  • Anonym (Wtf)

Enkelt! En del blir misstänkta endast pga ursprung.

Däremot ser jag inga problem med att redovisa ursprung på dömda brottslingar.

• Anonym (Häpp)
    KlunsSmurfen skrev 2017-01-18 12:37:44 följande:
    Man kan ju vrida på saker som lite som man vill men det förändrar inte att utrikesfödda män är mer överrepresenterade än andra män så din slutsats ger jag inget för.
    Tack för den informationen. Då behöver vi inte registrera misstänkta efter etnicitet. Vi har ju all fakta vi behöver. Skicka genast dina undersökningar och allt du samlat på dig till polisen så kan de genast fixa allt .

Tack - vad skönt - nu behöver vi inte heller fortsätta denna tråden.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Häpp) skrev 2017-01-18 13:14:51 följande:

Tack för den informationen. Då behöver vi inte registrera misstänkta efter etnicitet. Vi har ju all fakta vi behöver. Skicka genast dina undersökningar och allt du samlat på dig till polisen så kan de genast fixa allt .

Tack - vad skönt - nu behöver vi inte heller fortsätta denna tråden.

Varför skriver du ens här? Du tillför absolut inget, eftersom du inte kan argumentera för din sak.

Självklart ska dömda brottslingars ursprungsland redovisas, både för att underlätta förebyggande insatser och motverka mytbildning. För det är ju en myt, att män från Mellanöstern är mer brottsbenägna. Eller?
  • Anonym (millencollin)
    Anonym (Häpp) skrev 2017-01-18 11:08:26 följande:

Helt rätt men man har gjort en massa studier och det visar tydligt på att en människas ursprung eller etnicitet inte är kopplad till brottslighet. 

Den statistiken vi har idag är extremt tydlig, de största skillnaden i brottslighet ligger i könet. Män begår avsevärt fler brott än kvinnor. Kvinnor i relationer är mer utsatta än kvinnor utanför relationer.

Slutsats:Förbjud män och förbjud män att ha relationer till kvinnor!

Det är också så att män i ålder 20-30 begår fler brott än män över 30: Förbjud män att fylla 20.

Även om man förde statistik på alla misstänkta brottslingar så borde man inte begränsa sig till ursprung. Tänk om parttillhörighet är viktigare, kanske de som röstar på SD är brottsligare än de som röstar på KD? Tänk om de som bor exakt 4 km från en bensinstation är brottsligare än de som bor 8,2 km från stationen?

All forskning visar på en koppling mellan ursprung och brottslighet.

De flesta att anser nog att relationer är värt den ökade risken.

I praktiken kan man inte förbjuda folk att fylla 20.

Man kan göra massor om man känner till kopplingen mellan ursprung och brottslighet. Man kan rikta in stödåtgärder dit de behövs mest. Och man kan reglera invandringen.
  • Anonym (well)
    Anonym (Dabado) skrev 2017-01-18 07:40:17 följande:
    Grundskolan måste väl ändå innefatta 10 år?
    Läs igen
  • Anonym (Häpp)
    Anonym (millencollin) skrev 2017-01-18 13:25:22 följande:
    All forskning visar på en koppling mellan ursprung och brottslighet.

De flesta att anser nog att relationer är värt den ökade risken.

I praktiken kan man inte förbjuda folk att fylla 20.

Man kan göra massor om man känner till kopplingen mellan ursprung och brottslighet. Man kan rikta in stödåtgärder dit de behövs mest. Och man kan reglera invandringen.
    Japp klart att man kan reglera invandringen och det är väl det som hela frågan går ut på. Att man förhoppningsvis får mer vetenskapligt stöd för att mäniskor födda i andra länder är brottsligare och därmed kan stoppa invandringen samt utvisa alla som kommit hit de senaste 5 åren.

Varför behöver ni dom bevisen? Ni är ju helt övertygade att brottsligheten kommer att sjunka till 70-tals nivå om vi stoppar in vandringen? Ni vill ju bara tro att invandringen är roten till alla våra problem.
  • Anonym (Häpp)
    Anonym (Suck) skrev 2017-01-18 13:23:27 följande:
    Varför skriver du ens här? Du tillför absolut inget, eftersom du inte kan argumentera för din sak.

Självklart ska dömda brottslingars ursprungsland redovisas, både för att underlätta förebyggande insatser och motverka mytbildning. För det är ju en myt, att män från Mellanöstern är mer brottsbenägna. Eller?
    Hej Suck
    jag skriver av samma anledningen som du. Jag har en åsikt och ingen doktorsgrad i ämnet. jag tycker att det är felaktigt att koppla brottstatistik till ursprung och etnicitet. Du tycker annorlunda. Vi har olika åsikter. jag behöver lika lite som du vara duktigt på att argumentera, jag har rätt att tycka saker.

bara för att man inte klan uttrycka sig på ett bra sätt innebär det inte att m,an inte har en åsikt. 

Om alla hade samma åsikt så vore denna tråd realitivt meningslös opch TS hade inte fått svar på sin fråga.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Häpp) skrev 2017-01-18 14:42:29 följande:

Hej Suck

jag skriver av samma anledningen som du. Jag har en åsikt och ingen doktorsgrad i ämnet. jag tycker att det är felaktigt att koppla brottstatistik till ursprung och etnicitet. Du tycker annorlunda. Vi har olika åsikter. jag behöver lika lite som du vara duktigt på att argumentera, jag har rätt att tycka saker.

bara för att man inte klan uttrycka sig på ett bra sätt innebär det inte att m,an inte har en åsikt. 

Om alla hade samma åsikt så vore denna tråd realitivt meningslös opch TS hade inte fått svar på sin fråga.

Så din åsikt är att man ska fortsätta mörka överrepresentationen av vissa invandrargrupper när det kommer till grov brottslighet. Du har inte riktigt framför några argument som visar på vad du grundar din åsikt - det enda du lyckats med hittills är att halmgubba de som tycker annorlunda.

Jag antar att du varken kan försvara din egen ståndpunkt eller bemöta andras, och att detta är anledning till hur du formulerar dig.

Det värsta är att inte att just du plaskar runt helt tappad i träsket, det värsta är att både våra folkvalda och den tredje statsmakten gjort exakt samma sak i snart ett decennium.
  • Överste Senap
    Anonym (Suck) skrev 2017-01-18 15:09:47 följande:

Så din åsikt är att man ska fortsätta mörka överrepresentationen av vissa invandrargrupper när det kommer till grov brottslighet. Du har inte riktigt framför några argument som visar på vad du grundar din åsikt - det enda du lyckats med hittills är att halmgubba de som tycker annorlunda.

Jag antar att du varken kan försvara din egen ståndpunkt eller bemöta andras, och att detta är anledning till hur du formulerar dig.

Det värsta är att inte att just du plaskar runt helt tappad i träsket, det värsta är att både våra folkvalda och den tredje statsmakten gjort exakt samma sak i snart ett decennium.

Du måste vara analfabet, alternativt medvetet skaffat skygglappar. Inga har förnekat att de med invandrarbakgrund är överrepresenterade i brottsstatistiken. Sedan är det en helt annan fråga om det beror på ursprunget eller att många inte får möjlighet att integreras i samhället. SD hävdar det förstnämnda. Men utan tillstymmelse till belägg.
  • Anonym (Anal Fabe T)

Hur gör man i andra länder? T.ex. våra grannländer?

Svar på tråden Misstänktas ursprung