Misstänktas ursprung
Vad tycker ni om beslutet att inte föra statistik över misstänkta brottslingars ursprung?
Vad tycker ni om beslutet att inte föra statistik över misstänkta brottslingars ursprung?
Enkelt! En del blir misstänkta endast pga ursprung.
Däremot ser jag inga problem med att redovisa ursprung på dömda brottslingar.
Tack för den informationen. Då behöver vi inte registrera misstänkta efter etnicitet. Vi har ju all fakta vi behöver. Skicka genast dina undersökningar och allt du samlat på dig till polisen så kan de genast fixa allt .
Tack - vad skönt - nu behöver vi inte heller fortsätta denna tråden.
Helt rätt men man har gjort en massa studier och det visar tydligt på att en människas ursprung eller etnicitet inte är kopplad till brottslighet.
Den statistiken vi har idag är extremt tydlig, de största skillnaden i brottslighet ligger i könet. Män begår avsevärt fler brott än kvinnor. Kvinnor i relationer är mer utsatta än kvinnor utanför relationer.
Slutsats:Förbjud män och förbjud män att ha relationer till kvinnor!
Det är också så att män i ålder 20-30 begår fler brott än män över 30: Förbjud män att fylla 20.
Även om man förde statistik på alla misstänkta brottslingar så borde man inte begränsa sig till ursprung. Tänk om parttillhörighet är viktigare, kanske de som röstar på SD är brottsligare än de som röstar på KD? Tänk om de som bor exakt 4 km från en bensinstation är brottsligare än de som bor 8,2 km från stationen?
Hej Suck
jag skriver av samma anledningen som du. Jag har en åsikt och ingen doktorsgrad i ämnet. jag tycker att det är felaktigt att koppla brottstatistik till ursprung och etnicitet. Du tycker annorlunda. Vi har olika åsikter. jag behöver lika lite som du vara duktigt på att argumentera, jag har rätt att tycka saker.
bara för att man inte klan uttrycka sig på ett bra sätt innebär det inte att m,an inte har en åsikt.
Om alla hade samma åsikt så vore denna tråd realitivt meningslös opch TS hade inte fått svar på sin fråga.
Så din åsikt är att man ska fortsätta mörka överrepresentationen av vissa invandrargrupper när det kommer till grov brottslighet. Du har inte riktigt framför några argument som visar på vad du grundar din åsikt - det enda du lyckats med hittills är att halmgubba de som tycker annorlunda.
Jag antar att du varken kan försvara din egen ståndpunkt eller bemöta andras, och att detta är anledning till hur du formulerar dig.
Det värsta är att inte att just du plaskar runt helt tappad i träsket, det värsta är att både våra folkvalda och den tredje statsmakten gjort exakt samma sak i snart ett decennium.
Hur gör man i andra länder? T.ex. våra grannländer?