• Tokgurkan

Kan någon förklara nub-teorin?

Har googlat och kollat runt men förstår inte riktigt hur själva nuben ser ut? Alltså vad är det jag ska kolla efter på ultraljudsbilden?

Här är bilden jag har, ser man nuben på den? Kan det vara det där vita längst ner nästan mot rumpan? Så svårt att se tycker jag.

• Svar på tråden Kan någon förklara nub-teorin?
  • EpicNurse
    Grynet10 skrev 2017-02-02 20:05:30 följande:

Trodde att det va det de mätte på kub som ni kallade nubb

Haha nej! :) Det heter NUPP och står för nackuppklarning. Nub är från engelskan och betyder typ knopp, och är i detta fallet förstadiet till könsorganen.
  • pricken85
    parvel85 skrev 2017-02-13 11:30:32 följande:

Vad tror ni om min lilla då?

tror det är en pojke! :) 
  • parvel85
    pricken85 skrev 2017-02-15 09:58:01 följande:

tror det är en pojke! :) 

Det ska bli spännande och se sen, hon som gjorde ultraljudet sa att hon tyckte att det såg ut som en tjej men att det är svårt att se ännu.

Åh det är ju omöjligt och se tycker jag. För mig spelar det ingen roll men det är kul att spekulera :)
  • pricken85
    parvel85 skrev 2017-02-15 10:14:05 följande:
    Det ska bli spännande och se sen, hon som gjorde ultraljudet sa att hon tyckte att det såg ut som en tjej men att det är svårt att se ännu.

Åh det är ju omöjligt och se tycker jag. För mig spelar det ingen roll men det är kul att spekulera :)
    Åh vad roligt att barnmorskan ville ge sig på en gissning, det ville inte min.. hon sa att det var för osäkert :) men rul den 27 feb så får förhoppningsvis veta snart!

PS så kan du nog lita mer på bm:s gissning än min om hon sagt det, jag är absolut ingen expert. har bara försökt lära mig efter att ha googlat massvis!

Känner samma, att kön absolut inte spelar någon roll. Man är bara såå nyfiken, är det ditt första barn? :)
  • parvel85
    pricken85 skrev 2017-02-15 10:19:57 följande:

Åh vad roligt att barnmorskan ville ge sig på en gissning, det ville inte min.. hon sa att det var för osäkert :) men rul den 27 feb så får förhoppningsvis veta snart!

PS så kan du nog lita mer på bm:s gissning än min om hon sagt det, jag är absolut ingen expert. har bara försökt lära mig efter att ha googlat massvis!

Känner samma, att kön absolut inte spelar någon roll. Man är bara såå nyfiken, är det ditt första barn? :)

Ja det kändes som att hon kunde sitt jobb och så hade hon en lärling hos sig också. Men samtidigt om man läser om nub så ser det ut som att det är en grabb :)

Som sagt omöjligt och se själv tror jag, ska bli spännande och se vem som hade rätt :)

Nej, det här blir mitt fjärde barn :o

Själv då?
  • pricken85
    parvel85 skrev 2017-02-15 10:36:11 följande:
    Ja det kändes som att hon kunde sitt jobb och så hade hon en lärling hos sig också. Men samtidigt om man läser om nub så ser det ut som att det är en grabb :)

Som sagt omöjligt och se själv tror jag, ska bli spännande och se vem som hade rätt :)

Nej, det här blir mitt fjärde barn :o

Själv då?
    Ja men precis, bara att vänta med spänning :)

åh vad härligt med fyra ungar! det är min första, så är så spänd! :)
Svar på tråden Kan någon förklara nub-teorin?