• kotten17

    Förhållande med min flickvän

    Hej, det är så här att jag och min flickvän har varit tillsammans i ett år nu allt på distans förhållande och det fungerar jätte bra. Det är så här vi dricker inte alls osv kan hända 1 gång per år där jag gör det, för jag är uppväxt dåligt med alkhol, plast far som behandla mig skit varje gång han drack bråkade med mamma osv. En morbror som har haft väldigt stora alkhol problem och visat en sida för mig att alkhol är inte bra ni vet hur jag menar. Nu kommer det till min flickvän hon dricker inte ofta alls men när hon gör det så säger hon inte till mig typ hon säger jag ska gå ut och då tror jag att hon bara ska vara med sin kompis. Men sen skickar hon bilder på när hon dricker osv. Då frågade jag ska ni dricka och då svarade hon ja. Sen så frågar jag varför hon inte berättade för mig att hon ska dricka och då blir hon sur och säger att hon har ett eget liv och att jag inte bestämmer över henne. 
    Då frågar jag er, är det rätt att hon blir sur för jag vill vara informerad med att hon dricker osv för det gör jag varje gång jag ska dricka, då tycker jag att hon borde göra det också, jag säger till henne hon får dricka hur mycket hon vill men hon kan väll berätta för mig, vi är i ett förhållande liksom. jag kan ju tillägga att det är en vardag vi snackar om nu också. 

    skulle vilja höra era åsikter, är det jag som gör helt fel här för jag tycker man borde kunna berätta för sin partner att man ska dricka och sen inte bli arg för att jag tycker så eller har jag helt fel?

    Tack så mycket

  • Svar på tråden Förhållande med min flickvän
  • Oljud

    Du borde nog ta tag i dina kontrollbehov ,din flickvän kommer nog tröttna snart om du kräver att hon ska rappotera till dig varje gång hon gör nåt

  • kotten17
    Oljud skrev 2017-01-17 19:01:43 följande:

    Du borde nog ta tag i dina kontrollbehov ,din flickvän kommer nog tröttna snart om du kräver att hon ska rappotera till dig varje gång hon gör nåt


    Okej, men asså jag försöker ju visa att jag bryr mig om henne ju?
    LeagueofLegends skrev 2017-01-17 19:03:12 följande:

    Inget fel att fråga om sånt och tycker aldrig man ska bli sur/arg utan anledning som hon blir. 


    exakt så känner jag också, jag tycker man borde säga sånt till varandra, iallfall inte bli arg för en sån liten fråga.
  • Oljud
    LeagueofLegends skrev 2017-01-17 19:03:12 följande:

    Inget fel att fråga om sånt och tycker aldrig man ska bli sur/arg utan anledning som hon blir. 


    Klart att det är fel med kontrollbehov ,varför ska hon vara skyldig att rappotera om varje aspekt i hennes liv? varför ska han veta att hon har druckit? berättar du om ALLT du gör till din partner, här och häppna jag drack ett glass vin med morsan idag min sambo har ännu inte frågat om en rapport om dagens händelser
  • Oljud
    kotten17 skrev 2017-01-17 19:06:12 följande:
    Okej, men asså jag försöker ju visa att jag bryr mig om henne ju?
    LeagueofLegends skrev 2017-01-17 19:03:12 följande:

    Inget fel att fråga om sånt och tycker aldrig man ska bli sur/arg utan anledning som hon blir. 


    exakt så känner jag också, jag tycker man borde säga sånt till varandra, iallfall inte bli arg för en sån liten fråga.
    Du misstar tyvärr ditt kontrollbehov som omtanke ,det är inte omtanke det är nedvärderande och det visar att du inte litar på din tjej
  • kotten17
    Oljud skrev 2017-01-17 19:08:03 följande:
    Klart att det är fel med kontrollbehov ,varför ska hon vara skyldig att rappotera om varje aspekt i hennes liv? varför ska han veta att hon har druckit? berättar du om ALLT du gör till din partner, här och häppna jag drack ett glass vin med morsan idag min sambo har ännu inte frågat om en rapport om dagens händelser
    Men det handlar inte om ett glas vin alls det hanldar om mycket sprit osv. Det är ju en vardag också.
  • kotten17
    Oljud skrev 2017-01-17 19:09:51 följande:
    Du misstar tyvärr ditt kontrollbehov som omtanke ,det är inte omtanke det är nedvärderande och det visar att du inte litar på din tjej
    jag vill bara vara informerad liksom, jag litar på henne jätte mycket och det vet hon, så hur kan det vara så?
  • Seuss

    Det du nog ska koncentrera dig på är att få hjälp med alla upplevelser och känslor du har kring alkohol och vad det kan leda till . Det verkar ha hänt många jobbiga saker i ditt liv . Kanske gå i terapi och få hjälp med detta . Låt det inte gå ut över er relation och bli något helt annat med misstänksamhet och kontrollbehov . 

  • Oljud
    kotten17 skrev 2017-01-17 19:10:25 följande:
    Men det handlar inte om ett glas vin alls det hanldar om mycket sprit osv. Det är ju en vardag också.
    Aboslut men det är hennes liv och mistag att göra,du lägger dig i saker du inte har att göra med ,dessutom så finner hon det ju störade (vilket jag förstår) så det borde verkligen säga åt dig att lägga ner
  • kotten17
    Seuss skrev 2017-01-17 19:15:01 följande:

    Det du nog ska koncentrera dig på är att få hjälp med alla upplevelser och känslor du har kring alkohol och vad det kan leda till . Det verkar ha hänt många jobbiga saker i ditt liv . Kanske gå i terapi och få hjälp med detta . Låt det inte gå ut över er relation och bli något helt annat med misstänksamhet och kontrollbehov . 


    Okej, jag kanske borde sluta bry mig lika mycket som jag gör om den delen, har aldrig direkt pratat ut om min barndom med någon direkt förutom min familj och min flickvän, kanske borde gå vidare med den isåfall.
Svar på tråden Förhållande med min flickvän