Rs virus
Hej!
Det skrivs och pratas, som ni säkert märkt, en hel del om säsongens rs virus och att det är en väldigt aggressiv sådan i år.
Jag är förstagångsmamma till en liten dotter på snart 4 månader. Självklart vill jag inte utsätta henne för några onödiga risker men samtidigt känner jag att vi inte kan isolera oss från omvärlden till mars-april som det rekommenderas.
Jag är ganska social och tycker att det är ganska jobbigt att "bara" vara hemma med dottern. Jag har varit en del på öppna förskolan, enbart för att jag ska få träffa och prata med andra vuxna. Men igår på Nyhetsmorgon så avrådde doktor Mikael från besök på öppna förskolan. Även bvc avråder detta. Sedan tidigare har de ju också avrått från besök till köpcentrum och dylikt.
Jag känner inga föräldralediga så det är ju ingen som är hemma dagtid som jag kan träffa.
Hur gör ni andra? Jag vill ju som sagt inte utsätta min dotter för onödiga risker men samtidigt så mår jag inte bra av att inte "få" träffa människor vilket i sin tur inte heller borde vara särskilt bra för dottern.