Dålig kurva på BVC, liten 1 åring.
Hej!
Jag har en nybliven1 åring här hemma (Född 3 januari) som inte väger så mycket. Senaste vägningen vägde hon 7,4 kg. Vi va på extra kontroll när hon va 11,5 månader. Vi ska på 1 års kontroll på fredag då vi missade förra tiden pga långdragen magsjuka.. Hur som Hellst. När hon föddes i v 39+1 vägde hon 3446 g vilket betyder att hon gjort en viktuppgång på drygt 3,9 kg sen hon föddes. Hennes kurva har alltid planat utåt, i dagsläget ligger den på nedersta kurvan. Även om hon inte planar lika mycket nu, så planar hon fortfarande (ska bli spännande att se hur det ser ut på fredag). När hon va liten spydde hon jätte mycket. Alla mina barn har varit så kallade spy ungar, men hon har utan tvekan varit värst! Hadde då kontakt med läkare, men hon avfärdades efter en yttre undersökning av student som ett friskt barn och ingen åtgärd vidtogs. Jag har nu märkt med tiden att hon fortfarande har ovanligt lätt för att spy. Och tyvärr har hon varit mycket sjuk. När hon är förkyld så spyr hon, vilket jag vet inte är så ovanligt, att barn kan göra ibland. Men hon gör det ju typ hela tiden när hon är förkyld, flera gånger. Hon har även lyckats åka på dubbelsidig Öroninflammation som hon blev inlagd på sjukhus 2 dygn av pga uttorkning och dålig vikt. Hon har precis blivit frisk från magsjukan en hel vecka av spyoroch diarré, men hennes syskon (2 och snart 7 år gammla) fick bara diarré typ 2 gånger.
Ville egentligen bara veta om någon hafft det liknande. Har det varit någon "fel" på era barn? Och hur ser det ut idag när dem är större?
Tack på förhand :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-18 14:41
Kan tillägga att allergi eller intollerans är uteslutet då hon inte visar några andra symptom alls. Sen spyr hon ju inte heller hela tiden, utan hon har lätt till att spy. Men det har ju sina anledningar när hon gör det så att säga. Det beror ju ofta på slemmig hosta eller annat.