• Oktober2017

Beräknad förlossning i Oktober 2017

Jag har plussat och har beräknad förlossning 4 oktober 2017. Jag tänker att vi inom kort blir fler! Välkommen in till "Oktobertråden" ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-31 12:02
    Hej! Jag vill informera om att vi har en Facebook-grupp där vi diskuterar. Därför är det lite tyst i tråden. Skriv gärna om ni vill vara med. Alla kanske inte har Facebook tråkigt nog, men så kan det va ;) Kram på er

• Svar på tråden Beräknad förlossning i Oktober 2017
  • Vricktoria

Om ni lägger till mig som vän på Facebook: Victoria Edunger

Så lägger jag till er i vår grupp!

Är inte så aktiv här längre :D

• Mammamiao
    minimama skrev 2017-03-01 07:29:01 följande:

BF 3 oktober. Gjorde VUL förra veckan och hjärtat slog så fint!

Men är det det BF som gäller eller kan det ändras? Jag fick ett datum vecka 9 som stämde med mensen + 2 dagar. Men sen i RUL kan det bli +-2 veckor ändå? Eller har jag missuppfattat det? :)
  • Längtar efter Dig
    Mammamiao skrev 2017-03-02 18:22:18 följande:

Men är det det BF som gäller eller kan det ändras? Jag fick ett datum vecka 9 som stämde med mensen + 2 dagar. Men sen i RUL kan det bli +-2 veckor ändå? Eller har jag missuppfattat det? :)

Hrm... i tidig graviditet mäts fostret från huvud till rumpa för att fastställa ett BF-datum. På RUL mäts hela fostret, men då mäts också andra delar såsom lårben etc för att fastställa ett per specifikt datum då bebis beräknas att anlända. Få mödrar föder sedan på den beräknade dagen utan vanligt är att barnet kommer på BF +-2 veckor. Alltså V 40 +- 2 veckor.
    ★ William -12 ★ BF 1 okt ★
  • minimama
    Mammamiao skrev 2017-03-02 18:22:18 följande:

Jag vet faktiskt inte men mina andra två barn är födda 2 respektive 3 veckor tidigt så tar det mer som en indikation men läkaren verkade rätt säker iaf :)
  • Eholmis

Hej! Plussade den 9 februari och har bf 18/10 med 3e barnet. Ska på mitt andra vul nu den 15 mars pga tidigare utomkveds, förhoppningsvis ser man lite mer än förra gången.

• Eholmis
    Vricktoria skrev 2017-03-02 07:20:31 följande:

Om ni lägger till mig som vän på Facebook: Victoria Edunger

Så lägger jag till er i vår grupp!

Är inte så aktiv här längre :D

Jag har skickat medd till dig på facebook :)
  • jezz81

Kan man gå med i facebookgruppen utan att alla ens närstående ser det? Vill inte annonsera graviditeten innan man vet att man passerat de mest riskfyllda veckorna..

Svar på tråden Beräknad förlossning i Oktober 2017