• Oktober2017

Beräknad förlossning i Oktober 2017

Jag har plussat och har beräknad förlossning 4 oktober 2017. Jag tänker att vi inom kort blir fler! Välkommen in till "Oktobertråden" ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-31 12:02
    Hej! Jag vill informera om att vi har en Facebook-grupp där vi diskuterar. Därför är det lite tyst i tråden. Skriv gärna om ni vill vara med. Alla kanske inte har Facebook tråkigt nog, men så kan det va ;) Kram på er

• Svar på tråden Beräknad förlossning i Oktober 2017
  • Ylvarindi

Hej alla! Första inlägget här på FL, någonsin!

Jag har iaf en son på snart tre, och har drabbats av missfall många gånger innan. jag vet exakt hur ni har det :(

Nu har jag iaf plussat återigen men tankarna är inte alls positiva. Blödningen kom som på posten i vecka 7 och jag blev hemma i ett par dagar. Fick inte komma in på ultraljus fören 5 dagar efter, eftersom "det var inte akut" (men hallå, jag går sönder rent psykiskt?!) och där fanns bebisen kvar! Helt otroligt... Dock var den så liten så vi kunde inte se ngt hjärtslag ännu.
    Jag går fortfarande i orostankar, bara väntar på det värsta. Dör barnet denna gången så blir det tre missfall på raken, men fyra totalt. Det är en ganska stor deal ändå :( Är väldigt besviken på vården rent generellt också.
    Man har så många frågor, men allt de säger är att "man kan inte påverka om man får ett mf eller inte", och det stämmer nog i de fall då det är ngt kromosomfel på fostret. Men har man upprepade som mig, då kan man nog påverka...

Aja, blev ett långt första inlägg :) Hoppas det går bra för alla er andra mammor, och ge inte upp hoppet ni andra som det inte gick så bra för denna gången!

<3

• jezz81
    Ylvarindi skrev 2017-03-05 21:28:09 följande:

Hej alla! Första inlägget här på FL, någonsin!

Jag har iaf en son på snart tre, och har drabbats av missfall många gånger innan. jag vet exakt hur ni har det :(

Nu har jag iaf plussat återigen men tankarna är inte alls positiva. Blödningen kom som på posten i vecka 7 och jag blev hemma i ett par dagar. Fick inte komma in på ultraljus fören 5 dagar efter, eftersom "det var inte akut" (men hallå, jag går sönder rent psykiskt?!) och där fanns bebisen kvar! Helt otroligt... Dock var den så liten så vi kunde inte se ngt hjärtslag ännu.

Jag går fortfarande i orostankar, bara väntar på det värsta. Dör barnet denna gången så blir det tre missfall på raken, men fyra totalt. Det är en ganska stor deal ändå :( Är väldigt besviken på vården rent generellt också.

Man har så många frågor, men allt de säger är att "man kan inte påverka om man får ett mf eller inte", och det stämmer nog i de fall då det är ngt kromosomfel på fostret. Men har man upprepade som mig, då kan man nog påverka...

Aja, blev ett långt första inlägg :) Hoppas det går bra för alla er andra mammor, och ge inte upp hoppet ni andra som det inte gick så bra för denna gången!

<3

Vad tråkigt att höra :( Förstår din känsla att man oroar ihjäl sig. Jag har haft ljusrosa blödningar i tre dagar på raken nu och man blir helt psykiskt nedbruten av att inte få veta om allt är bra eller om det är ett MF på gång. Funderar på att boka privat UL bara för att veta om det är det ena eller andra på gång. Kämpa på!
  • Cersei

Idag har vi varit på tidigt ultraljud. Fick se en liten, liten krabat som såg ut som en böna. Så jäkla häftigt. Den rörde sig och vi kunde se ett litet hjärta slå. Blev förflyttad bakåt en vecka så enligt ultraljudet är jag i vecka 8 +4 och beräknad förlossning 12 oktober

Nu har en del av oron släppt. Ska ju vara mindre risk för missfall efter att man sett ett hjärta slå

• Lollo9292

Jag vill gärna vara med i fb gruppen, den va hemlig va? Vill inte att nån ska veta riktigt än. Går in i v 9 imorgon, beräknad till början av oktober

• jenny444

Hej! Slutade med mina p-piller i januari efter 15 års användning och plussade i februari. Trodde inte att det skulle gå så snabbt. Jag är väldigt tacksam att jag är med i gruppen då det är vår första graviditet och allt är väldigt nytt.

• Plums24

Hej! Läste om att det fanns någon facebookgrupp. Skulle jätte gärna vilja gå med men bara om man kan gå med utan att det kommer upp i ens flöde .. vill inte att någon ska veta än förutom familjen :) 

Någon mer här annars i vecka 7 (6+5) ? :)

• Emelie1984
    Plums24 skrev 2017-03-12 18:49:43 följande:

Hej! Läste om att det fanns någon facebookgrupp. Skulle jätte gärna vilja gå med men bara om man kan gå med utan att det kommer upp i ens flöde .. vill inte att någon ska veta än förutom familjen :) 

Någon mer här annars i vecka 7 (6+5) ? :)

Är också i vecka 6+5 (tror jag)

Äl test positivt 6-7/2
    Positivt gravtest 17/2
  • lisohl
    Emelie1984 skrev 2017-03-12 20:24:35 följande:
    Är också i vecka 6+5 (tror jag)

Äl test positivt 6-7/2
    Positivt gravtest 17/2
    Här är en till i 6+5! :)
Svar på tråden Beräknad förlossning i Oktober 2017