Hej alla! Första inlägget här på FL, någonsin!
Jag har iaf en son på snart tre, och har drabbats av missfall många gånger innan. jag vet exakt hur ni har det :(
Nu har jag iaf plussat återigen men tankarna är inte alls positiva. Blödningen kom som på posten i vecka 7 och jag blev hemma i ett par dagar. Fick inte komma in på ultraljus fören 5 dagar efter, eftersom "det var inte akut" (men hallå, jag går sönder rent psykiskt?!) och där fanns bebisen kvar! Helt otroligt... Dock var den så liten så vi kunde inte se ngt hjärtslag ännu.
Jag går fortfarande i orostankar, bara väntar på det värsta. Dör barnet denna gången så blir det tre missfall på raken, men fyra totalt. Det är en ganska stor deal ändå :( Är väldigt besviken på vården rent generellt också.
Man har så många frågor, men allt de säger är att "man kan inte påverka om man får ett mf eller inte", och det stämmer nog i de fall då det är ngt kromosomfel på fostret. Men har man upprepade som mig, då kan man nog påverka...
Aja, blev ett långt första inlägg :) Hoppas det går bra för alla er andra mammor, och ge inte upp hoppet ni andra som det inte gick så bra för denna gången!
<3