• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • gammelpysen

Blir tyvärr ingen bebis för oss. Testade negativt idag på ruvardag 13, testdag. Är så ledsen. Ingen mens i sikte och jag tar inte heller någon progesterone, så ska höra om jag kan åka in idag och se vad som hänt.

Lycka till ni andra!

• Söndag
    gammelpysen skrev 2017-03-03 06:19:01 följande:

Blir tyvärr ingen bebis för oss. Testade negativt idag på ruvardag 13, testdag. Är så ledsen. Ingen mens i sikte och jag tar inte heller någon progesterone, så ska höra om jag kan åka in idag och se vad som hänt.

Lycka till ni andra!

Å nej :( men än ger vi väll oss inte? Ni kör väll på igen?
  • minaimaginärabarn
    gammelpysen skrev 2017-03-03 06:19:01 följande:

Lycka till ni andra!

Nej, vad tråkigt! Om din mens är mycket försenad kan embryot ha fäst men sedan släppt, s k kemisk graviditet. Det har hänt mig flertalet gånger. Kanske ingen tröst men ev en förklaring. Har ni fler försök?
  • gammelpysen

Tack för era svar!

Det får bli ett nytt äggplock.... Fan! Jag mådde skit förra gången. 20 blåsor, 16 ägg, 6 befruktade, ett insatt och två till frysen....

• gammelpysen
    minaimaginärabarn skrev 2017-03-03 06:27:36 följande:

Nej, vad tråkigt! Om din mens är mycket försenad kan embryot ha fäst men sedan släppt, s k kemisk graviditet. Det har hänt mig flertalet gånger. Kanske ingen tröst men ev en förklaring. Har ni fler försök?

Hur vet man att det är så?
  • minaimaginärabarn
    gammelpysen skrev 2017-03-03 06:37:28 följande:
    Hur vet man att det är så?
    Jag har vetat det för att jag har testat på dagen för mens. Alla gånger har det blivit väldigt svaga plus och mensen har kommit antingen samma dag eller någon dag senare. Jag har alltid anat att det inte skulle bli något när plusen varit så svaga.
  • Söndag
    gammelpysen skrev 2017-03-03 06:36:56 följande:

Tack för era svar!

Det får bli ett nytt äggplock.... Fan! Jag mådde skit förra gången. 20 blåsor, 16 ägg, 6 befruktade, ett insatt och två till frysen....

Samma här två äggplock över 30 blåsor, 2 till frys första gången och andra 1, bägge gångerna totalfrys pga risk för överstimulering... tänk om de plötsligt bara kunde gå på egen hand

Hade ni barn sen tidigare?
  • gammelpysen

Jag har en tonåring. Var ung mamma, är nu så pass gammal att jag inte kan räkna med att det ska gå enkelt för mig.

Ni då?

Funderar på att vänta med nästa omgång. Orkar inte med alla jävla behandlingar. Det äter så mycket ork och energi och har ihjäl den lilla romantik som är kvar i förhållandet. Men då kommer bästa faktor, min ålder.... suck....

• Sessi24

Här kom mensen igår :( 1 kvar i frysen. Får se om vi kör 1 gång till direkt.

Svar på tråden Ruvartråd