• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • Charlie310
    Malin79 skrev 2017-03-26 22:00:03 följande:

Hur har det gått för dig? Fått plus senare också?

Ja det blev plus senare också. Lycka till med ruvandet!
  • Nallil66

Ruvar och ruvar o denna väntan är hemskt ????

I morgon är det en vecka sen vi satte in ägget och i dag fick jag svar att ett ägg av två har hamnat frysen och då börjar ju tankarna gå ännu mer, tänk om det som ligger i mig inte heller klarade sig :(.

Har krampar till och från som mensvärk typ, får alltid så innan mensen är påväg så ja nojig är man hela tiden.

Lycka till alla där ute :)

• Malin79
    Nallil66 skrev 2017-03-28 15:09:40 följande:

Ruvar och ruvar o denna väntan är hemskt ????

I morgon är det en vecka sen vi satte in ägget och i dag fick jag svar att ett ägg av två har hamnat frysen och då börjar ju tankarna gå ännu mer, tänk om det som ligger i mig inte heller klarade sig :(.

Har krampar till och från som mensvärk typ, får alltid så innan mensen är påväg så ja nojig är man hela tiden.

Lycka till alla där ute :)

Jag håller med, det är så enormt jobbigt att vänta. För oss är det också en vecka sen i morgon.

Kramperna behöver inte vara negativt, det kan man uppleva om det har lyckats också. Lycka till!
  • Nallil66
    Malin79 skrev 2017-03-28 15:26:47 följande:

Jag håller med, det är så enormt jobbigt att vänta. För oss är det också en vecka sen i morgon.

Kramperna behöver inte vara negativt, det kan man uppleva om det har lyckats också. Lycka till!

Bra med positiva ord ????????

Lycka till själv :)
  • Nallil66

Är på RD 8 o har mått bra hittills förutom lite "mensvärk"

Men i dag kom illamående som ett brev på posten, nån som känner samma??

• mylittleponny
    Nallil66 skrev 2017-03-29 17:50:57 följande:

Jag är på ruvar dag 8 tror jag, minns inte, har inte så bra koll, dagarna bara flyger fram.

Men jag mår inte illa, inte alls.Dock e brösten ömma som f*n. Har ont i tröjor, toppar, bh, och när jag sover. Men man får inte glömma att tar man vaggisar, som innehåller hormon. Så ger ju dom samma som om man är gravid. Så det kan ju bero på Crinone eller lutinus. Eller så är man gravid. 

Jag försöker tänka varje gång jag känner av nåt att det är från gonal f som ligger kvar, orgalutran, hcg sprutan eller crinone, eller pga av äggplocket, insemineringen eller så. För allt sånt påverkar ju kroppen också. Äggstockarna är ju svullna fram tills mensen som kommer. Så kroppen är ju påverkad.

• Cakh

Imorgon har vi ÄNTLIGEN testdag! Väntan har varit lång och varit/är livrädd att mensen ska komma. Håll tummar och tår för oss imorgon
    Kramen

• Malin79
    Nallil66 skrev 2017-03-29 17:50:57 följande:

I dag är jag på RD 8.

Jag är lite öm i brösten, jag behöver kissa oftare, har molande värk i perioder, lite ont vid blygdbenen och känner mig uppblåst/uppsvullen. Inget illamående dock. Nu känns det segt att vänta för att få svaret och jag känner ofta efter om jag känner tecken på att mensen är på g.
  • Malin79
    Cakh skrev 2017-03-30 10:34:20 följande:

Imorgon har vi ÄNTLIGEN testdag! Väntan har varit lång och varit/är livrädd att mensen ska komma. Håll tummar och tår för oss imorgon
    Kramen

Så skönt att ni närmar er testdagen och att mensen inte har dykt upp än. Jag håller tummarna!
  • Nallil66
    Cakh skrev 2017-03-30 10:34:20 följande:

Kramen

Tjohoj

Stort lycka till ????????
Svar på tråden Ruvartråd