• Anonym (Kul att veta)

Om du bara fick ha en sorts smycke resten av livet?

Om du bara fick ha en sorts smycke resten av livet vad skulle du välja då? Du får gärna motivera ditt svar också.

Jag antar att många skulle vilja visa för omvärlden att dom är förlovade eller gifta så tänk bort vigsel/förlovningsringen i frågan och svara ringar om du skulle vilja gå med andra ringar än just vigsel/förlovningsring.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du bara fick ha en sorts smycke resten av livet?
  • MammAmma

Enda "smycket" jag använder är pluggar och tunnlar i öronen, så röstade "annat."

• Meriall

Använder mest armband men valde halsband då det känns mer ceremoniellt och jag skulle kunna ha det istället för ring om jag gifter mig. Örhängen och ringar vill jag absolut inte ha.

• zZzZz

inget alls, använder inte smycken, ringar, halsband osv.. :)

• IsDimma

Definitivt halsband. Jag älskar halsband! Favoriterna är mest smycken i glas. Och så ett silverband till. Till vardags bär jag ett runt litet glashalssmycke med en bild på sambon i.

• Anonym (F)

Det enda smycket jag använder är halsband, förutom min förlovningsring. Mycket sällan, max en gång om året, kan jag även använda ett armband. Örhängen vill jag aldrig ha eftersom jag inte vill ta hål i öronen och jag gillar inte att ha ringar på fingrarna (jag gör en uppoffring för förlovningsringen =P).

• Anonym (Kul att veta)

Halsband vinner med hästlängder just nu i omröstningen.

Jag hade jättesvårt att välja men valde örhängen, fast det inte är mitt favoritsmycke, av två orsaker och det ena är att jag redan har hål i öronen och det ser fult ut att inte ha i örhängen då och det andra att jag faktiskt tycker att det ser väldigt tomt ut att inte ha örhängen. Det är som om något saknas utan örhängen, tycker jag.

Tycker ni som valde halsband att det ser tomt utan halsband?

Och ni som inte vill ha ringar är det för att ni tycker att det är obekvämt?

• Anonym (F)
    Anonym (Kul att veta) skrev 2017-01-21 15:22:45 följande:

Halsband vinner med hästlängder just nu i omröstningen.

Jag hade jättesvårt att välja men valde örhängen, fast det inte är mitt favoritsmycke, av två orsaker och det ena är att jag redan har hål i öronen och det ser fult ut att inte ha i örhängen då och det andra att jag faktiskt tycker att det ser väldigt tomt ut att inte ha örhängen. Det är som om något saknas utan örhängen, tycker jag.

Tycker ni som valde halsband att det ser tomt utan halsband?

Och ni som inte vill ha ringar är det för att ni tycker att det är obekvämt?

För mig känns det tomt utan mitt halsband som jag alltid har på mig. De enda få gångerna jag någonsin tar av det är om jag ska på någon väldigt speciell tillställning och vill ha ett annat halsband istället. Jag fick halsbandet i födelsedagspresent och hade det alltid, men en gång när jag var på stranden fastnade det i mitt badlakan och gick sönder och hamnade i sanden och jag kunde inte hitta det igen. Det kändes tomt utan det så jag köpte ett nytt som såg annorlunda ut, men jag har en vana att ofta känna på mitt halsband och det nya kändes fel. Så det slutade med att jag köpte ett nytt exakt likadant halsband igen.

Ringar tycker jag är obekväma och jag har en liten fobi för att ringen ska fastna på mitt finger så att jag inte kan få av den igen. Jag skruvar ofta på min förlovningsring och provar att ta av den halvvägs för att kolla så den inte sitter fast, haha. Sen tycker jag det är obehagligt och lite äckligt att fingret liksom har formats efter den där den sitter...
  • Cecese

Inget. Örhängen kan jag inte ha pga allergi. Endast titan funkar men jag har inte haft råd med. Halsband kan jag inte ha för det känns som jag ska strypas. Armband är jobbiga och i vägen.

• Anonym (Kul att veta)
    Cecese skrev 2017-01-21 16:22:33 följande:
    Inget. Örhängen kan jag inte ha pga allergi. Endast titan funkar men jag har inte haft råd med. Halsband kan jag inte ha för det känns som jag ska strypas. Armband är jobbiga och i vägen.
    Har du provat Blomdahls örhängen som finns på Apoteket bland annat? Dom ska vara allergivänliga.
Svar på tråden Om du bara fick ha en sorts smycke resten av livet?