Anonym (Kul att veta) skrev 2017-01-21 15:22:45 följande:
Halsband vinner med hästlängder just nu i omröstningen.
Jag hade jättesvårt att välja men valde örhängen, fast det inte är mitt favoritsmycke, av två orsaker och det ena är att jag redan har hål i öronen och det ser fult ut att inte ha i örhängen då och det andra att jag faktiskt tycker att det ser väldigt tomt ut att inte ha örhängen. Det är som om något saknas utan örhängen, tycker jag.
Tycker ni som valde halsband att det ser tomt utan halsband?
Och ni som inte vill ha ringar är det för att ni tycker att det är obekvämt?
För mig känns det tomt utan mitt halsband som jag alltid har på mig. De enda få gångerna jag någonsin tar av det är om jag ska på någon väldigt speciell tillställning och vill ha ett annat halsband istället. Jag fick halsbandet i födelsedagspresent och hade det alltid, men en gång när jag var på stranden fastnade det i mitt badlakan och gick sönder och hamnade i sanden och jag kunde inte hitta det igen. Det kändes tomt utan det så jag köpte ett nytt som såg annorlunda ut, men jag har en vana att ofta känna på mitt halsband och det nya kändes fel. Så det slutade med att jag köpte ett nytt exakt likadant halsband igen.
Ringar tycker jag är obekväma och jag har en liten fobi för att ringen ska fastna på mitt finger så att jag inte kan få av den igen. Jag skruvar ofta på min förlovningsring och provar att ta av den halvvägs för att kolla så den inte sitter fast, haha. Sen tycker jag det är obehagligt och lite äckligt att fingret liksom har formats efter den där den sitter...