-
-
Plus att det är dåligt för lokalbefolkningen vars restauranger inte får några kunder.Holma skrev 2017-01-23 10:03:26 följande:Detta med all inklusive har jag aldrig förstått att folk ens tänker på , dyrt för mat som står framme länge o alla pillar i , äckligt rent ut sagt o risk att förstöra sem om man blir sjuk av det .
-
Mycket möjligt att just du inte bryr dig. Tack och lov finns det andra som faktiskt gör det så vi slipper utarma varenda ställe vi "rika" reser till.Holma skrev 2017-01-23 10:13:00 följande:Det drabbar inte mig som turist så det skiter jag i , men just detta med alla människor som springer o petar i maten , man har ingen aning om vad dom fingrarna har varit innan .
Sedan håller jag absolut med dig om hygien och andra trista saker med bufféer. -
Fast det här är ett diskussionsforum, det är liksom tänkt att man ska diskutera här. Du får gärna fortsätta sprida din kärlek över AI men eftersom det finns andra som inte tänker som du får du stå ut med att bli motsagd.Anonym (Resglad) skrev 2017-01-23 10:17:19 följande:-------------------------------------------------Dementoria skrev 2017-01-23 10:07:42 följande:Plus att det är dåligt för lokalbefolkningen vars restauranger inte får några kunder.
Vad är det för fel på er? Varje gång någon skriver om rm resa med AI så går folk i taket och ifrågasätter deras val upplägg! Sluta med det, de som föredrar all in kommer boka det ändå. Själv väljer jag det alltid, oavsett vad fl-maffian mot ai tycker. -
Trygghet och kontroll? Det är ju exakt samma ställe om du bokar flyg och samma hotell? Skillnaden är att du slipper betala en massa pengar till TUI. Båda sajterna är seriösa, har bokat med dom massor av gånger.BeckiL skrev 2017-01-23 10:23:00 följande:Roligt med så många svar. Jag håller med många. Förstår att det säkert går att hitta billgare om man snickrar ihop en resa själv, och att det skulle bli billigare med en annan destination. Men utifrån vad som är viktigt för min del (tyrgghet, kontroll) så känns det bättre att åka med TUI. Har också varit anti all inclusive, men många resor till Mauritius har endst det som val, just därför att det är förhållandevis dyrt att äta där. Det tråkiga är ju som ni säger att det inte gynnar lokalbefolkningen och att man riskerar att bli "låst" vid hotellet. Men detta hotell har fått väldigt bra betyg och maten ska förhoppningsvis hålla hög kvalitet. Att det är ohygieniskt tycker jag inte, trots att jag är väldigt pedant och bakterierädd själv. Kan vara lika ofräscht att äta ute på vilken restaurang som helst, om man har otur.
Men jag känner att det är lite för dyrt. Samtidigt känns det som en once in a lifetime-resa
-
Haha, du tycker inte du kastar sten i glashus?Anonym (Resglad) skrev 2017-01-23 10:22:29 följande:Fast ts handlar inte om varför man ska eller inte ska väli all inclusive. Man kanske ska hålla sig till ämnet?
Vi andra diskuterar TS fråga ur olika perspektiv - du diskuterar vad man får och inte får diskutera.Precis, haha. Woooosch där flög en sten i glashuset!Anonym (S) skrev 2017-01-23 10:26:27 följande:Ts handlade om resan var värd sina pengar eller ej. Då svarade jag att den definitivt inte var det, speciellt inte för all inclusive. För att det är vad JAG tycker. Då lägger har hellre de pengarna på att äta på inhemska restauranger varje kväll.
Det är endast du som är ot. Håll dig till diskussionen.
-
Var åker ni från, vilka datum och vad heter hotellet?BeckiL skrev 2017-01-23 10:27:25 följande:Hoppsan, råkade skicka svaret men hade ej skrivit klart. Det känns som att det är en drömresa som man gör en gång i livet. Även om jag kanske hellre skulle vilja uppleva mer. Dras mellan bekvämlighet/trygghet och viljan att utforska och vara äventyrlig. Men jag har jämfört i princip alla resor från alla resebolag, och det är denna jag kommer tillbaka till (dels med hjälp av uteslutningsmetoden). Det känns lite som antingen denna resa eller ingen alls, för tillfället. Att lägga lagom mycket pengar på resor som man vill lagom mycket känns också lite waste... det blir ju också mycket pengar i längden.
-
Jag reser också för min egen skull men det hindrar ju inte att man visar lokalbefolkningen lite respekt, eller hur?Anonym (Resglad) skrev 2017-01-23 10:35:26 följande:För din information får man lämna hotellområdet.
För din information ingår även, utöver den ofta mycket goda maten, fri alkohol och andra förfriskningar.
Man hinner se så mycket man vill, det handlar bara om prioriteringar! Jag prioriterar poolhäng, salta bad och sol. Mitt i svenska vintern, det du!
Jag åker inte på semester för lokalbefolkningens skull. Jag åker för min egen.
Att resa är inte speciellt bra för planeten i huvud taget men om man nu gör det kanske man kan tänka lite på sättet man reser. Välja eko-hotell, klimatkompensera, inte åka AI osv. -
Jag tycker ändå du ska söka på Momondo på dina valda datum och så letar du upp hotellet på Booking. Surfa runt och lek med tanken, jämför pris osv. Tänk om samma resa går att fixa där för 45.000 kr, vore det inte värt det?BeckiL skrev 2017-01-23 10:35:43 följande:Jo, jag antar det. Har hört flera som föredrar att boka separat, men i nuläget känner jag att jag kommer oroa mig mindre om jag bokar hela resan med alla tillägg på samma ställe. -
BeckiL skrev 2017-01-23 10:43:18 följande:Väldigt bra skrivet! Som du säger så handlar det om vad man vill få ut av semestern. Och visst går det att både slappa, bada och lapa sol, njuta av mat och dryck och samtidigt göra små utflykter om man vill! Och det är exakt som du säger - man åker väl på semester för sin egen skull.Men du, det där sista går dåligt ihop med vad du skrev en bit upp :
"Sen att en del inte har en tanke på hur deras resande påverkar resmålet och lokalbefolkningen är ju inget nytt. Det finns gott om folk vars måtto är "sköt dig själv, skit i andra". Så kommer det ju tyvärr alltid vara."