• BeckiL

Är resan värt priset?

Jag har kollat resor länge, och det som lockar nu är en två veckors all-inclusive till Mauritius. Problemet är bara att det kostar skjortan. 70 000 för två personer. Jag har verkligen inte pengar i överflöd, vet ej om jag kommer ha jobb efter mars i år och det finns en del grejer som egentligen är viktigare att köpa än resor. Men jag har pengar till min del av resan. Känner bara att det är slöseri, efter två veckor så har man bränt så mycket pengar. Är om det är värt det? Jag vill väldigt gärna resa dit, och jag tänker att det är bäst att passa på innan jag och sambon skaffar barn. Men vad tycker ni... är det slöseri med pengar eller värt det?

• Svar på tråden Är resan värt priset?
  • Anonym (Slösa)

Tycker det är slöseri. Framförallt om du inte ens har jobb om två månader.

• Carambolan

Hade ni haft gott om pengar och säkra inkomster framöver så hade jag sagt ja, men när förutsättningarna är som de är hade jag nog tyckt att det verkligen ska kännas som den där "once in a lifetime"-drömresan för att motivera priset. Att du tvekar får mig att tänka att det kanske inte är en så stor dröm?

• Dementoria

Om du hemskt gärna vill åka just dit kan du väl kolla efter flygbiljetter på Momondo och så letar du upp hotellet på Booking. Se om det inte blir betydligt billigare att boka så, det brukar det bli.

• Holma

Detta med all inklusive har jag aldrig förstått att folk ens tänker på , dyrt för mat som står framme länge o alla pillar i , äckligt rent ut sagt o risk att förstöra sem om man blir sjuk av det .

• Dementoria
    Holma skrev 2017-01-23 10:03:26 följande:

Detta med all inklusive har jag aldrig förstått att folk ens tänker på , dyrt för mat som står framme länge o alla pillar i , äckligt rent ut sagt o risk att förstöra sem om man blir sjuk av det .

Plus att det är dåligt för lokalbefolkningen vars restauranger inte får några kunder.
  • Anonym (S)

Skulle aldrig i livet betala så mycket för all inclusive. Skulle inte åkt all inklusive över huvud taget i och för sig.

Tänk såhär. Ni betalar 70000 och då ingår all mat. Då kommer ni förmodligen känna att ni faktiskt måste utnyttja hotellet och därmed kommer ni inte se eller uppleva något annat än hotellområdet på er resa. Hur kul är det?

Som någon skrev. Kolla monondo och "snickra" ihop en egen resa. Och för Guds skull..inte all inclusive.

• Anonym (Resglad)

Tycker det på tok för dyrt med dina förutsättningar. Ni kan väl välja en annan destination? Finns hyfsat billiga all inclusive resor, ja även riktigt billiga förutsatt att man inte har för höga krav.

• Holma
    Dementoria skrev 2017-01-23 10:07:42 följande:
    Plus att det är dåligt för lokalbefolkningen vars restauranger inte får några kunder.
    Det drabbar inte mig som turist så det skiter jag i , men just detta med alla människor som springer o petar i maten , man har ingen aning om vad dom fingrarna har varit innan .
  • Anonym (Resglad)
    Holma skrev 2017-01-23 10:03:26 följande:

Dementoria skrev 2017-01-23 10:07:42 följande:

Anonym (S) skrev 2017-01-23 10:10:39 följande:

Skulle aldrig i livet betala så mycket för all inclusive. Skulle inte åkt all inklusive över huvud taget i och för sig.

Tänk såhär. Ni betalar 70000 och då ingår all mat. Då kommer ni förmodligen känna att ni faktiskt måste utnyttja hotellet och därmed kommer ni inte se eller uppleva något annat än hotellområdet på er resa. Hur kul är det?

Som någon skrev. Kolla monondo och "snickra" ihop en egen resa. Och för Guds skull..inte all inclusive.

-------------------------------------------------

Vad är det för fel på er? Varje gång någon skriver om rm resa med AI så går folk i taket och ifrågasätter deras val upplägg! Sluta med det, de som föredrar all in kommer boka det ändå. Själv väljer jag det alltid, oavsett vad fl-maffian mot ai tycker.
Svar på tråden Är resan värt priset?