Anonym (Resglad) skrev 2017-01-23 12:27:57 följande:
Du är inte så berest va?
Eller bor på billiga hotell med en eller två stjärnor?
Maten serveras från fat/behållare som inte rymmer så väldigt mycket och byts ut kontinuerligt!
Nu tycker jag du kastar sten i glashus igen. Tycker du att du själv är "berest" för att du bott på ett antal AI-hotell på charter-orter?
.
Anonym (S) skrev 2017-01-23 18:52:27 följande:
Det är väl just det bl.a. som jag vänder mig emot. Visst alla är olika men att äta på ett hotell i två veckor är det många som inte blir lockade av. Hur mycket har du rest själv då du anser att detta är "att resa"?
Sen att resa med barn.. Det blir vad man gör det till. Vad är ett "barnanpassat resmål som skandinaver är vana vid"? Bamselkubb?
Barn kan man i stort sett ha med sig överallt bara man vågar och inte är för bekväm. Våra fyra har varit runt i hela världen. Senaste resan tog 20 timmar från ställe till ställe. Att uppleva saker med barnen är det bästa som finns. Och då menar jag inte bamseklubb.
Håller med ang att resa med barn. Aldrig i livet att jag skulle sätta mig på ett AI-hotell med Bamseklubb bara för att jag reser med barn. Vi har rest som vanligt efter barnen kom. Reguljärt och hyra bil + hus (eller bila runt och bo på olika hotell). Kors och tvärs över jorden. Storstad, småstad och strand.
Jag har alltid gillat att resa fritt och undviker gärna de värsta turistställena. Jag förstår inte vitsen med att trängas på en charterstrand, bo på ett charterhotell med en massa andra människor och dessutom betala dyrt för det när man kan få hyrbil, hus och hyfsat folktomma och natursköna stränder för mindre pengar.