• backatFL

Slut på trams-/trolltrådar??

Hej forumvänner.

Idag har jag skrivit ett mail till Familjeliv.

Och vänligen föreslagit att forumet börjar rensas hårdare på rena trams- och trolltrådar.

För det här forumet håller på att bli fullkomligen nerlusat av tråd efter tråd om:

- kukstorlek
    - för kort tjej
    - ung man självömkar

Jag hoppas Familjeliv tar till sig dessa vänliga, konstruktiva förslag. Så forumet får tillbaka den kvalitet det hade. För jag hoppas och tror att Familjeliv vill hålla en högre nivå än Flashback...

Och till alla er vettiga forumanvändare, och vi är flertalet, vill jag säga:

1) Svara inte i tramstrådarna.
    2 Anmäl tramstrådarna. Så får Familjelivs forumansvariga se hur många som tycker detta är högst irriterande.

Tack för idag! :)

• Svar på tråden Slut på trams-/trolltrådar??
  • K med lilla E
    backatFL skrev 2017-01-27 14:33:54 följande:

Hej forumvänner.

Idag har jag skrivit ett mail till Familjeliv.

Och vänligen föreslagit att forumet börjar rensas hårdare på rena trams- och trolltrådar.

För det här forumet håller på att bli fullkomligen nerlusat av tråd efter tråd om:

- kukstorlek
    - för kort tjej
    - ung man självömkar

Jag hoppas Familjeliv tar till sig dessa vänliga, konstruktiva förslag. Så forumet får tillbaka den kvalitet det hade. För jag hoppas och tror att Familjeliv vill hålla en högre nivå än Flashback...

Och till alla er vettiga forumanvändare, och vi är flertalet, vill jag säga:

1) Svara inte i tramstrådarna.
    2 Anmäl tramstrådarna. Så får Familjelivs forumansvariga se hur många som tycker detta är högst irriterande.

Tack för idag! :)

Jag anmäler hela tiden, men får bara till svar att det inte blir någon åtgärd Obestämd
  • nnnnnnnn

Håller med...
    Önskar att det funnits ett sätt att klicka i vad man vill se på sin forumsida, typ att man slipper se alla trådar som ligger under vissa rubriker.

Typ att alla rubriker är ikryssade från början, men att man kan gå in och "klicka bort" sådant som man inte är intresserad av att läsa.

Jag orkar inte sitta och gå in på varje rubrik och undvika enbart ett par rubriker (så jag kommer alltid att vilja ha Forum-sidan framme), men det är otroligt irriterande att behöva se alla dessa rubriker som jag aldrig i livet kommer läsa eller svara på...

Visst, några hade lagt sina trådar i "fel rubrik" för att få fler läsare, men det verkar som att det går ganska snabbt att få en tråd att flyttas till rätt rubrik - jämfört med att få en tråd att tas bort.

• Aniiee

Önskvärt för oss seriösare forumanvändare, möjligtvis, men knappast för Familjeliv/MWM som företag. De tjänar pengar på trolltrådarna också.

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion på g. Hittils 51. Bara 49 kvar.
  • dfuoih
    backatFL skrev 2017-01-27 14:33:54 följande:

För jag hoppas och tror att Familjeliv vill hålla en högre nivå än Flashback...

Oj! Familjeliv är inte ens i närheten av att komma upp till den nivån. Sen att man inte gillar ev åsikter på Flashback är väl en sak men modereringen där är på en bra mycket högre nivå.
  • äldreochklokare

jag har också anmält dessa trådar men får också svar att de inte går emot reglerna. Jag har slutat periodvis att vara härinne just för att jag blir så trött på tex de här "kort tjej"-trådarna. Jag fattar att det är nåt fel på personer som skriver så där hundra gånger om och det är synd om dem, men det är verkligen att spamma forumet. Om jag vore moderator skulle jag lägga till den regeln att forumet tog bort sådana trådar när man börjar se ett mönster från samma TS.

om man orkade skulle man väl anmäla trådarna om och om igen, en gång varje dag, men så skulle man väl själv få en varning för att man slammar anmälningsfunktionen :) 

Forumet har chanserat sedan jag gick med för ca 4-5 år sen. Har gått ur 2 ggr men sedan återvänt, men närmar mig nog faktiskt att avsluta på riktigt. Man lägger periodvis onödigt mycket tid på strunt. 

• flygrl

FL borde kunna "moddas" bättre & det borde bli stopp för sånt spammande som tjejers-längd-trådarna. Klart även sånt ämne måste kunna diskuteras men det får ju fan räcka nån gång.

Tyvärr e FLs app inte helt up to date så där kan man inte anmäla. Iaf hittar jag inte den funktionen där. Pga det e det en hel del jag inte anmäler för det blir så omständligt först behöva gå till webbläsaren. :/

• Frontline
    dfuoih skrev 2017-01-27 15:06:57 följande:
    Oj! Familjeliv är inte ens i närheten av att komma upp till den nivån. Sen att man inte gillar ev åsikter på Flashback är väl en sak men modereringen där är på en bra mycket högre nivå.
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Dumbledore

Jag har anmält och ifrågasatt, och får till svar att det inte är samma ts som startar alla längdtrådar. Känns ju som att det är rätt lätt för fl att kolla IP-nummer, för nog fan är det samma människa/-or.

• Nandez

Är hjärtligt trött på dessa trådar som finns i femtielva varianter.

Svar på tråden Slut på trams-/trolltrådar??