• JennieLj

    Får man ge bort någon annans husdjur?

    Anonym (Styvmamma) skrev 2017-01-30 10:09:27 följande:
    Hon ör inte myndig så hon har inget att säga till om. Det har hennes pappa däremot så jag tänkte kolla med honom också och är han ok med det så skänker jag kaninen.
    Att hon inte är myndig betyder inte att du kan bete dig hur som helst. Du måste fortfarande respektera henne. Vad hade du tyckt om att din sambo skänkte bort dina katter när du var borta? Jag menar, han kanske älskar kaninen mer än dina katter så då borde det väll vara okej? 
  • JennieLj
    Anonym (Styvmamma) skrev 2017-01-30 10:51:41 följande:
    Jag hade skällt ut honom efter noter. Mina katter är allt! Nej kaninen är det bara hon som älskar. Han ville egentligen inte skaffa kanin till dottern men gjorde det ändå för att hon tjatade så om en kanin.
    Precis! Det är ju exakt det du gör mot flickan. Varför räknas inte hennes känslor? 
    Det spelar ingen roll om din sambo älskar eller inte älskar kaninen, den frågan var ironisk, självklart har det ingen betydelse för hurvida det är okej eller inte att ge bort någon annans djur. Flickan älskar sin kanin alltså är det lika lite okej för dig att ta beslutet att skänka bort den som det är för din sambo att skänka bort dina katter. 
Svar på tråden Får man ge bort någon annans husdjur?