Anonym (soc) skrev 2017-02-03 12:58:36 följande:
Aj då. Du har en bostadsrätt. Jo, du får helt enkelt sälja den. Och du måste ut i arbetslivet. Det FINNS jobb att söka, även om de inte ger så hög lön. Men om du kan få en hyresrätt och sälja din BR samt få ett jobb så är ju allt bra. Prata med soc och lägg fram ditt ärende. Du får sälja lägenheten, men de kan hjälpa dig med en hyresrätt. Soc hjälper INGEN som har pengar på fickan, vilket du anses ha i o m att du sitter på en BR som kan rendera cash.
Jo det verkar så. O det vore ju bra om det fanns jobb för mig med mina diagnoser, som jag kunde fungera på. Ska prata med soc, har iaf tid hos nån på psykiatrin (ej läkare) nästa vecka också.
Och jag vet att soc inte gör det såklart (hyresrätt på min ort blir nog svårt, lång kö). Måste tänka ut vad jag ska säga i övrigt.
Anonym (a) skrev 2017-02-03 12:58:40 följande:
alltid trist men det är ju läkaren som måste förbättra sitt intyng för det första. Vet de är besvärligt men systemet är ju som det är
Det var precis det hon tryckte på, kvinnan på FK som jag talade med.
Anonym (realist) skrev 2017-02-03 13:04:19 följande:
Om du verkligen inte kan jobba men ändå blivit utförsäkrad ja då har du inte så mycket val tyvärr. Sälj lägenheten använd en del av pengarna till att betala en hyresvärd svart för att få ett hyreskontrakt. Det är ju svårt att få ett kontrakt utan inkomst tyvärr. Spara en del av pengarna i madrassen och lev så billigt du kan. När pengarna på kontot är slut hör du av dig till soc igen.
Ja alltså utförsäkrad vet jag inte, det är läkarintygen som varit ofullständiga. O det är inget jag kan prata med läkaren om i en handvändning tyvärr, för det är mer än en månad tills jag har nästa tid hos honom. O sen nytt intyg på det, o sen 5 månaders handläggningstid - igen. 5-6 månader till utan inkomst för mig? O så vet man ändå inte om nästa intyg blir godkänt heller.
Önskar verkligen jag kunde ta vanliga butiksjobb t ex, har prövat tidigare men har bevisligen ej funkat. Önskar också jag var normal o kunde ta ett jobb vilket som helst bara.