Anonym (Anställd?) skrev 2017-02-04 13:22:43 följande:
Alla ni som skriker att TS ska börja jobba. Om ni varit arbetsgivare hade ni velat anställa TS?
In kommer TS ett anställningssamtal. TS förklarar att TS måste vara hemma två månader om året för att TS måste vara sjukskriven för recidiverande depression.
TS är även lite udda för att TS har Autism och ADHD. Det kan skapa vissa problem i arbetet. Är ni sugna att anställa TS?
Samhall är tyvärr en stressig arbetsplats nu för tiden. Samhall har mer och mer börjat likna vilken arbetsplats som helst.
Jag hoppas att du kan få förtidspension TS. Annars vet jag inte hur du ska lösa detta. Du får be socialen att hjälpa dig med lägenhet och sälja din nuvarande.
Tack snälla för att du skrev detta, men en del tänker inte så långt tyvärr. Lätt att säga att man med automatik SKA jobba, men desto svårare hitta en arbetsgivare som kanske måste stå ut med rätt hög och ojämn sjukfrånvaro ibland (skrev jag verkligen att jag måste vara hemma 2 månader om året? Får gå tillbaka o kolla efter skrivit färdigt detta inlägget).
Men om det finns nån här med ett jobb att erbjuda för en sån som jag, så bara hojta till!?
Svårigheter med interaktion, missförstår eller glömmer bort vad folk instruerat mig om, är några av mina svårigheter. Diagnoserna jag skrev om var på ett "ungefär", vill inte riktigt skriva exakt vilka.
Samhall var det prat om för några år sen senaste vändan med AF, men då hade dom anställningsstopp. Tog inte in folk just då iaf. Om nån är intresserad kan jag berätta mer exakt hur det gått till när jag haft kontakt med AF tidigare, o FK.
Har även haft kontakt med kommunens särskilda enhet för oss med neuropsykiatriska funktionshinder ang praktik o jobb, o det är ju som ett skämt det med. Kan berätta om det med om nån skulle vilja veta!
Ja, jag hoppas nu på förtidspension. Kommer troligen prata med soc snart, men först möte med psykiatrin nu i veckan.
Enda fördelen i mitt liv just nu är att jag är skuldfri, och fysiskt frisk (än så länge iaf).